באיחוד האמירויות אישה רצחה את בן זוגה ובישלה ממנו תבשיל מסורתי בשם "מקבוס" - הדומה למה שמוכר בישראל כמקלובה. האישה נעצרה, והתביעה מסרה שהחשודה ברצח בן זוגה מזה שבע שנים, רצחה אותו כי אמר לה שבכוונתו להינשא לאישה אחרת, ואז ביצעה את המעשה שהפך אותה ל"מפורסמת" בכל העולם. את הפרשייה, שפותחת צוהר לעיסוק בקניבליזם חקרו גלעד שלמור וברהנו טגניה בתוכניתם ב-103FM. 



אחת השאלות שעלו היא "מה גורם לרוצח לאכול את הקורבן שלו?" ד"ר גיא בקר, קרימינולוג קליני, השיב: "יש ארבע סיבות עיקריות שמובילות לכזה מצב. הסיבה הראשונה היא ערך סמלי, אמונה מאגית במשמעות של המעשה. הסיבה השנייה היא רברסיה מינית, למשל אצל חלק מהרוצחים הסדרתיים המפורסמים בארה"ב, אכילת קורבנות הייתה חלק מאקט מיני. הסיבה השלישית קצת מוזרה, אבל יש אנשים שבאמת אוהבים את הטעם. יש כמה מחקרים שניסו להבין את הסיבות שעומדות מאחורי מקרים של קניבליזם עברייני, ואני מבחין את זה מקניבליזם תרבותי. הקטגוריה הרביעית היא זעם, כלומר, אקט סמלי שבא לבטא זעם גדול".





עוד נשאל בקר על נושא הטעם: האם מי שאוכל את בשרו של מי שרצח כי אוהב את הטעם? או שזה נובע מסטייה עמוקה יותר? ועל כך ענה: "אני מתאר לעצמי שזה נובע מתוך סטייה עמוקה יותר. קשה לי להאמין שבשר אנושי יכול להיות טעים באותה מידה כמו בשר חיה".



מה התיאור המחקרי של טעמו של בשר אדם?


"במאה התשע עשרה היה עיתונאי ששילם כסף לחברה צרפתית, והשיג מה שהוא הגדיר כאומצה מבשר אדם שנהרג בתאונה. הוא כתב כתבה די מפורטת על העניין הזה, וטען שזה די דומה לבשר עגל".



ידוע על מקרים כאלו בישראל?


"היו כמה מקרים שקרובים לזה. מישהו טעם או שהיו לו פנטזיות לטעום אבל לא ידוע לי על מישהו שרצח ובישל. התופעה היא בשכיחות סטטיסטית מאוד נמוכה. זה כמעט לא קורה גם בשום מקום אחר. מתוך שמונה מיליון אנשים, זה לא מפתיע שזה עוד לא קרה או לא התגלה. גם אין פה כל כך הרבה רוצחים סדרתיים בכלל".