השר לביטחון פנים גלעד ארדן ב-"AIPAC של אירופה" המתקיים בגרמניה: "אהבתי להקשיב למוסיקה של רוג'ר ווטרס. עכשיו אני מנמיך את הרדיו בכל פעם שהשירים שלו מתנגנים. אסור שהאנטישמיות תהיה חלק מהפלייליסט שלנו".



השר לביטחון פנים ונושאים אסטרטגיים גלעד ארדן נאם הבוקר (ראשון) בגרמניה את הנאום המרכזי בכנס המכונה "ה-AIPAC של אירופה", הכנס הפרו ישראלי הגדול ביותר ביבשת בהשתתפות למעלה מ- 3,000 משתתפים. הנאום התקיים כחלק מביקורו המדיני של השר בגרמניה ובאיטליה במסגרתו הוא מחזק את המאבק ב-BDS באירופה.



ארדן התייחס לנאומו של נשיא איראן רוחאני בו כינה את ישראל "גידול סרטני": "גרמניה צריכה לנקוט עמדה תקיפה יותר כנגד המשטר באיראן. מדובר במשטר אנטישמי. רק אתמול כינה רוחאני את ישראל "סרטן גרורתי". ההיסטוריה לימדה אותנו שצריך להתייחס מאוד ברצינות לאיומים אנטישמיים שבאים ממנהיגים פנאטיים, יצואני טרור, שיש להם שאיפות הגמוניות".



ארדן פנה לגרמנים ואמר שהמטרה המשותפת צריכה להיות שינוי ההתנהגות של המשטר האיראני: "השינוי הזה הוא למען תושבי ישראל, למען תושבי איראן, ולמען תושבי אירופה". רק לאחרונה, אמר ארדן, נחשפו מספר ניסיונות של איראן לבצע פיגועי טרור על אדמת אירופה, פיגועים שישראל סייעה בחשיפתם לידידותיה: "איראן לא תעצור ותמשיך לנסות לבצע פיגועי טרור באירופה" אמר.



"שינוי ההתנהגות של המשטר זה מה שהעם האיראני רוצה, זה גם מה שרוצות מדינות המפרץ. אני קורא לגרמניה להצטרף לסנקציות האמריקניות נגד איראן. אם גרמניה תעשה זאת, מדינות נוספות ביבשת ינהגו כמוה".



עוד אמר השר כי כל עוד הממשל באיראן משתמש בביטוים כמו "מוות לישראל" ומציג אותם על הטילים הבליסטיים שלו, וכל עוד חיזבאללה ממשיך להתחמש, לאיים על ישראל עם עשרות אלפי טילים, ולנסות לפגוע בישראלים במצוות איראן, "ישראל תעשה כל מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה".



ארדן התייחס למצב ברצועה ואמר: "אבו מאזן עושה כל שביכולתו כדי לפגוע בתושבי עזה. ישראל עובדת עם מדינות ערביות באזור כדי לשפר את המצב ההומניטרי בעזה. גרמניה יכולה למלא תפקיד משמעותי בקירוב הישראלים והפלסטינים, למשל באמצעות קידום פרויקטים טכנולוגיים וכלכליים משותפים. מהלכים כאלה ישפרו את חייהם של מיליוני אנשים באזור ויובילו למזרח תיכון יציב יותר. מהלכים כאלה יחזקו את התנאים לקיומו של שלום בין ישראל לפלסטינים".



על המאבק ב - BDS אמר: "לישראל וגרמניה יש מחויבות משותפת להיאבק באנטישמיות ובשנאה. גרמניה עושה את זה, והקנצלרית מרקל ומפלגתה התבטאו בנושא וכינו את ה-BDS 'אנטישמיות חדשה'. דווקא גרמניה חייבת לנקוט עמדה מוסרית בקשר ליחסים עם איראן שרוצה להשמיד את ישראל ולא להמשיך מולה בקשרים כאילו "עסקים כרגיל". אני קורא לגרמניה לנצל את מעמדה כמנהיגת היבשת ולרתום מדינות אירופאיות נוספות למאבק הזה. אירופה צריכה להילחם ב-BDS בדיוק כפי שהיא צריכה להילחם באנטישמיות הקלאסית".



ארדן המשיך: "בעוד שהאנטישמיות הקלאסית עשתה דמוניזציה ליהודים והאשימה אותם בכל הצרות שקרו לגרמניה, האנטישמיות החדשה עושה דמוניזציה למדינה היהודית והיא מאשימה אותה בכל הבעיות במזרח התיכון. בעבר האנטישמים קרו להחרים עסקים יהודים ואיימו על אלה שסרבו לעשות זאת, היום מיצגיה של האנטישמיות החדשה קוראים להחרים את המדינה היהודית ומאיימת על אלה שמסרבים להיכנע: "הקיצוניים המובילים את תנועת ה-BDS יודעים שזה לא פוליטיקלי קורקט להיות אנטישמי, אז הם מחביאים את האידיאולוגיה המגונה ומכבסים את המסר שלהם באמצעות שיח זכויות אדם ושימוש בסיסמאות ליברליות".



השר ארדן קרא לגרמניה, ולמדינות האיחוד, להפסיק לממן ארגונים המקדמים חרמות נגד ישראל: "מדינות האיחוד אינן תומכות בחרם על ישראל אך בפועל מהוות את מקור ההכנסה העיקרי של ארגוני החרם והדה לגיטימציה לישראל" אמר ארדן. "בפועל, במסווה של פעילות זכויות אדם מועברים מיליוני יורו בשנה לקידום חרמות נגד ישראל – ואת זה צריך להפסיק. כמו שהאיחוד האירופי לעולם לא יממן ארגונים המקדמים גזענות, כך הוא לא צריך לממן ארגונים המקדמים חרם נגד ישראל. וגרמניה יכולה להוביל את המאמץ הזה לעצירת הכספים לארגונים הללו".



לקול מחיאות כפיים של אלפי גרמנים אמר השר ארדן: "מדינות וערים גרמניות נקטו צעדים על מנת להבטיח כי כסף ציבורי לא יועבר לארגוני ה BDS, בנקים גרמניים סגרו חשבונות BDS, ושדרנים גרמנים סירבו לשדר הקונצרט של הזמר רוג'ר ווטרס. אהבתי להקשיב למוסיקה של רוג'ר ווטרס. עכשיו אני מנמיך את הרדיו בכל פעם שהשירים שלו מתנגנים. האנטישמיות לעולם לא תהיה חלק מהפלייליסט שלנו".