לשכתו של נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הודיעה הערב (ראשון) כי הנשיא ינאם מחר בפני האומה בשעה 21:00 שעון ישראל. על פי הדיווחים, מקרון לא יודיע על התפטרותו למרות השמועות שגרסו כך בתוקף, אולם הוא צפוי להודיע על שינוי "משמעותי" במדיניותו, שהובילה ל"מחאת האפודים הצהובים", גל ההפגנות וההתפרעויות הגדול ביותר שזכור בצרפת בשנים האחרונות.



סגן ראש ממשלת איטליה, מתאו סלביני, שלו ולמקרון היסטוריה של מערכת יחסים בעייתית על רקע סוגיית ההגירה שמהווה מחלוקת חמורה באיחוד האירופי, טען היום כי לו "מקרון היה מתמקד יותר בצרפת ופחות באיטליה ובסלביני, כנראה שהוא היה נאלץ להתמודד עם פחות בעיות היום". 
לדבריו, "מקרון הפחית מיסים מאלו שמרוויחים טוב והעלה מיסים מאלו שמרוויחים מעט". מפגיני "האפודים הצהובים" יצאו נגד הרפורמות הכלכליות שהנהיג מקרון, והכריחו אותו לבטל את הגדלת המיסים המתוכננת בדלק ובסולר. 

בתוך כך, שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, קרא לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ שלא יתערב בענייניה הפנימיים של צרפת ולא יתסיס את המוחים. זאת, לאחר שטראמפ ביקר את מקרון בשני ציוצים נוקבים בטוויטר בעקבות המהומות בפריז וטען כי המפגינים צועקים "אנחנו רוצים את טראמפ".

ההפגנות בצרפת. צילום: רויטרס
המהומות בצרפת. צילום: רויטרס


מוקדם יותר היום, שר האוצר הצרפתי, ברונו לה מייר, אמר כי ההשפעה של מחאת האפודים הצהובים על הכלכלה הצרפתית היא גדולה. "אנחנו חייבים לצפות להאטה בצמיחה בעקבות ההפגנות", אמר. 
 
יש לציין, כי "האפודים הצהובים" היא התנועה הציבורית הפוליטית הראשונה בצרפת שנוסדה באמצעות רשתות חברתיות. חבריה מסרבים למשא ומתן עם הממשלה, אם לא תעשה תחילה ויתורים בסיסיים, ולהסתפחות CGT לכל ארגון. 
המוחים יוצאים נגד מדיניותו של מקרון בנוגע להטלת מס על סולר ובנזין, שנועדה לעודד אזרחים לעבור לרכבים ידידותיים לסביבה. לצד המיסים, הממשלה מציעה תמריצים שונים לרכישת רכבים ירוקים וחשמליים.