לוח שנה בכיכובו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שבו הוא נראה, בין היתר, טובל באגם ללא בגד עליון, הפך במפתיע ללהיט ביפן ועקף מוצרים דומים של סלבריטאים מקומיים. 

באוקטובר האחרון הושק לוח השנה החדש של פוטין בן ה־66 לשנת 2019, מסורת שהחלה ב־2016 ונועדה להציג את הנשיא הרוסי ברגעים רשמיים פחות. בעמוד חודש ינואר הוא נראה נכנס למים הקפואים של אגם סליגר, צפונית־מזרחית למוסקבה, ואילו בחודש יוני הוא מחבק כלבלב שקיבל מראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב. בדף של חודש יולי הוא מצולם רוכב על אופניים בג'ינס. 

לפי הדיווח של רשת החנויות לופט, שמחזיקה בזכויות הבלעדיות למכירת לוח השנה ביפן, מתברר שלוח השנה של פוטין הוא הפופולרי במדינה, יותר מלוחות השנה עם תמונותיהם של שני סלבריטאים מקומיים, צעירים יותר - השחקן קיי טנאקה (34) והאלוף האולימפי בהחלקה אומנותית על הקרח, יוזורו הניו (24).

פוטין בלוח השנה. צילום: CNN


מהפרסומים ביפן עולה כי לוח השנה פופולרי בעיקר בקרב נשים צעירות, והן הפכו למעריצותיו של הנשיא הרוסי, בעיקר מפני "שהוא נראה מגניב" ונאה, ןלא בשל המדיניות שלו. אתר החדשות "סורה ניוז 24" אף ציין כי "נראה שחלק מהרוכשים קנו את לוחות השנה בתור בדיחה".


ברשת נעו בין מי שהביעו רצון לרכוש את לוח השנה לבין גולשים שהביעו תמיהה על ההתלהבות סביב המנהיג הרוסי. "יהיה לי מוזר אם אני אלך לבית של חברה ואראה את פוטין תלוי על הקיר", נכתב באחת התגובות. גולש אחר תהה אם מדובר "במזימה לגרום לו להיראות אהוד יותר, לאור המשא ומתן הנוכחי סביב האיים הקוריליים", אזור שנמצא במחלוקת בין שתי המדינות וכיום נשלט על ידי רוסיה.