חברה בריטית הפועלת בתחום הקיימות הודיעה כי קראה ליצור דו־חי עיוור על שמו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כצעד מחאה על התנהלותו, במיוחד בהקשר של נוכח דעותיו השנויות במחלוקת בתחום ההתחממות העולמית.



אדריאן בל, ממייסדיחברת EnviroBuild שמפתחת מוצרי בנייה בני קיימא, סיפר כי החברה שילמה 25 אלף דולר במכירה פומבית על רכישת הזכות לקבוע את שמו של יצור דו־חי עיוור וחסר רגליים שהתגלה בפנמה וכי החליטה לקרוא לו "דרמופיס דונלד טראמפ" - על שם הנשיא. 


 


"ההזדמנות לתת שמות לזנים החדשים המתגלים שמורה לרוב לביולוגים, המעבירים שנים מורטות עצבים בתחום ולכן זו הייתה הזדמנות טובה מכדי להחמיץ אותה", אמר בל. "השם עדיין צריך לעבור תהליך אישור, אבל זנים רבים נקראים על שמם של נשיאים והדו־חי הזה יצטרף בקרוב לרשימת הזנים הפגיעים".



הייצור שנקרא ע"ש טראמפ. צילום: envirobuild
הייצור שנקרא ע"ש טראמפ. צילום: envirobuild



בל ציין כי היצור החדש "רגיש במיוחד" להשפעות של שינויי האקלים ולכן הוא בסכנת היכחדות בשל "המדיניות של האדם שהוא נקרא על שמו". "היצורים הדו־חיים חיים כמעט תמיד מתחת לאדמה, אחרי שכנראה איבדו את האיברים שלהם לפני 60 מיליון שנה, לצורך התאמה להתחפרות", הסביר. "הכנסת הראש מתחת לאדמה מסייעת לדונלד טראמפ להימנע מקונצנזוס מדעי על שינויי האקלים ולמנות לוביסטים מתחום האנרגיה לסוכנות לאיכות הסביבה, שם תפקידם הוא לבצע רגולציה בתעשיית האנרגיה".



מדיניות האקלים של טראמפ לא הייתה הסיבה היחידה שגרמה לבל להציע את שמו של הנשיא האמריקאי לדו־חי מפנמה. "חסרי הרגליים מגדלים שכבת עור נוספת כדי שהצעירים שלהם יוכלו להשתמש בשיניהם כדי למשוך ולאכול", הסביר. "כדי לסייע לילדיו לשרוד בחיים, דונלד טראמפ מעדיף לתת להם משרות בכירות בחדר הסגלגל".