הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק, דני דיין, יעניק הערב את פרס מרטין לותר קינג ליושבת ראש בית הנבחרים של מדינת ניו יורק, הסנטורית אנדראה סטוארט קוסינס. הקונסוליה של ישראל מעניקה מדי שנה את הפרס על שם מרטין לותר קינג לדמות אמריקאית ציבורית המצטיינת בפעילות להידוק הקשרים בין הקהילה היהודית לבין האוכלוסייה הצפון-אפריקאית. הענקת הפרס מתקיימת במסגרת חודש המורשת של הקהילה האפרו-אמריקאית המתקיים בארה"ב.



על רקע הגידול בגילויי אנטישמיות שנרשם בארה"ב ובעקבות הסערה שחברת קונגרס מוסלמית עוררה בגין התבטאות אנטישמית, אירוע הענקת הפרס על שם מרטין לותר קינג לפוליטיקאית צפון אפריקאית בכירה ודמות מרכזית בבית הנבחרים של מדינת ניו יורק קיבל השנה משמעות מיוחדת. "החיבור בינינו לקהילה השחורה קיבל השנה צבע שונה – שתי קהילות שנלחמות בגזענות וחוות אותה על בשרם", אמר דובר הקונסוליה רם בן-ישי.



אנדראה סטוארט קוסינס. צילום: רויטרס



הסנטורית אנדראה קוסינס היא הצפון אפריקאית הראשונה שנבחרה לכהונת יושבת ראש בית הנבחרים של מדינת ניו יורק. הקונסול הכללי דני דיין אמר ל"מעריב": "חודש המורשת הצפון אפריקאית מהווה הזדמנות מיוחדת וגדולה לחיזוק הקשרים של מדינת ישראל עם קהילה חשובה זאת.



אירוע זה הוא אחת הדוגמאות לפעילות הקונסוליה לטיפוח הקשרים שבימים אלה מקבלים משמעות שונה, במאבק המשותף שלנו נגד גזענות", הוסיף. לאירוע שותפים ארגון קרן-קיימת-לישראל בניו יורק והמועצה היהודית ליחסים.