על רקע חילול מצבות בבית הקברות היהודי בצרפת ונתונים על גידול מדאיג בגילויי אנטישמיות באירופה ובארה"ב - משלחת של 30 ראשי ערים מרחבי העולם תגיע לישראל, לכנס שמטרתו "להפגין הזדהות עם ישראל".
 
בין משתתפי הכנס ראש עיריית ניו יורק, ראש עיריית מיאמי, ראשי הערים של מונטריאול, מונטווידאו, שטרסבורג, בלגרד, קייב, פראג ועוד.
 
הכנס יתחיל ביום ראשון ה־24 בפברואר ויסתיים ב־28. לראשי הערים מחכה תוכנית ביקור עמוסה, במסגרתה יקיימו ביקורים בירושלים, בתל אביב ובערים אחרות בישראל. כמו כן, ראשי הערים ייפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי ועם ראשי ערים בישראל.
 

את הכנס, שמתקיים כבר שנים אחדות, מארגנים הקונגרס היהודי אמריקאי והמועצה האמריקאית ליהדות עולמית בשיתוף פעולה עם משרד החוץ הישראלי והמרכז לשלטון מקומי. 
 
"קיים דפוס של עלייה במקרי האנטישמיות. כנס ראשי הערים הבינלאומי משמש לראשי הערים כלי ללימוד על זוועות האנטישמית ופשעי איבה בכלל", אמר ל"מעריב" נשיא הקונגרס היהודי האמריקאי ג'ק רוזן. 
 
לדבריו, "ישראל היא מעצמה טכנולוגי. אנחנו מתרגשים להביא ארצה יותר מ־30 ראשי ערים גדולות ומרכזיות ברחבי העולם כדי שיכירו טכנולוגיות ישראליות, בתקווה שיישמו אותן בעריהם". 
 
רוזן מספר כי ארבעה ראשי ערים לשעבר, שביקרו בישראל במסגרת הכנס, הפכו למנהיגי מדינותיהם: מאוריסיו מאקרי, נשיא ארגנטינה הנוכחי, ביקר בישראל לראשונה ב־2014 עוד כשהיה ראש עיריית בואנוס איירס; מתאו רנצי, שכיהן כראש ממשלת איטליה עד 2016, הגיע ארצה במסגרת הכנס כשכיהן כראש עיריית פירנצה; ויליאם ליי, שכיהן כראש ממשלת טאיוואן, השתתף בכנס כשהיה ראש עיריית טאינאן; ונאיב בוקלה, שהשתתף בכנס בשנה שעברה כראש עיריית סן סלוודור נבחר לא מזמן לנשיא אל סלוודור.
 
"אני מתרגש לקראת השתתפותי בכנס", אמר ל"מעריב" ראש עיריית בוורלי הילס, ג'וליאן גולד. "אני גאה ביחסי עם ישראל ומצפה בקוצר רוח לשיחות ודיונים עם עמיתיי מרחבי העולם". 
 
מנכ"ל הקונגרס היהודי האמריקאי, דן שחורי, אמר כי "מדובר באחד מהכנסים הבינלאומיים המשמעותיים ביותר המתקיימים בישראל. שלושים ראשי ערים שישתתפו בכנס רוצים לפגוש טכנולוגיות ישראליות, ובזכות הניסיון של הקונגרס אנחנו מפגישים אותם עם האנשים המובילים בתחום המעניין אותם".