הפסקת החשמל הכללית המשתקת את ונצואלה מאז יום חמישי גרמה כבר למותם של מספר מטופלים בבתי חולים בעוד משטרו של ניקולס מדורו והאופוזיציה בהובלת חואן גואיידו מחליפים האשמות הדדיות ומטילים את האחריות אלה על אלה. לפחות 15 חולי דיאליזה מתו בבתי החולים המנותקים מתשתית החשמל.
 
התקשורת המקומית דיווחה כי תקלות במפעל ההידרו־חשמלי, סימון בוליבר, ביום חמישי אחר הצהריים גרמו להפסקת חשמל בבירה קראקס, ובהדרגה היא התפשטה למרביתן של 23 המחוזות שמרכיבות את ונצואלה, במה שהוגדר כהפסקת החשמל הקשה ביותר בתולדות המדינה. בסוף השבוע החל הזרם לשוב לחלק מהאזורים, אולם מיליונים עדיין נותרו בחשכה.

התחבורה הציבורית בקראקס הפסיקה מייד את פעילותה, והנוסעים נאלצו להמשיך את דרכם ברגל, ואילו שדה התעופה הבינלאומי הוחשך לחלוטין, וטיסות הופנו לנמלי תעופה אחרים. ביום שישי הורו הרשויות גם על סגירתם של בתי הספר, והעובדים במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי הונחו להישאר בבתיהם.
 
הפסקת החשמל השפיעה במיוחד על בתי החולים במדינה, כאשר גם הגנרטורים לא הצליחו להפעיל את המכשירים מצילי החיים. בבית החולים בעיר מרקאיבו נמסר כי אם ובנה התינוק, שהיו מאושפזים אחרי הלידה, מתו כאשר הגנרטורים הפסיקו לפעול. גם בבית החולים האוניברסיטאי בקראקס מתה צעירה בת 25 לאחר שמכשיר ההנשמה שאליו הייתה מחוברת הפסיק לפעול. "הרופאים ניסו לסייע לה באופן ידני. הם עשו כמיטב יכולתם, אבל בלי חשמל, מה אפשר לעשות?", תהה הדוד שלה.
 

קרובי משפחה נואשים התחננו בפני הרופאים להציל את יקיריהם. "תראו מה הגנגסטרים האלה עשו למדינה שלנו", זה בלתי נסלח", קראה כרמן מרטינז, שהגיעה למרפאת אבילה בקראקס, ששם אביה מאושפז בשל מחלת הסרטן.
 
על אף שבעיות החשמל אינן חדשות עבור המדינה שנמצאת במצב כלכלי קשה, הפסקת החשמל הנוכחית מגיעה בעיצומו של המאבק בין משטר מדורו לבין האופוזיציה בהנהגת גואיידו, שעשרות מדינות כבר הכירו בו כנשיא בפועל. גואיידו עצמו קרא לתושבים להפגין נגד "משטר מושחת ובלתי כשיר שהכניס את המדינה שלנו לאפילה". הוא האשים כי מדובר בתוצאה של השקעה פחותה במשך שנים בתשתיות ואמר כי "למחצית מבתי החולים במדינה אין מפעל חשמלי".
 
מנגד, מדורו צייץ כי "האימפריאליזם האמריקאי" הוא שאחראי להאפלה והביע את אמונתו כי "אנחנו ננצח". שר ההגנה, ולדימיר פדרינו לופז, האשים ביום שישי בערב כי "האימפריה הצפון אמריקאית" ביצעה מתקפה נגד מתקן הידרו־חשמלי בדרום המדינה ששיתקה את מערכת החשמל וכי זו "תוקפנות שנועדה לערער את העם בוונצואלה ואת המדינה". הוא לא סיפק הוכחות לטענותיו, אך ניסה לשכנע כי "הכל רגוע".