ספינה של צי הסוחר שנחטפה על ידי פליטים ומהגרים ליד חופי לוב לוותה למלטה על ידי הצבא המלטזי, כך דווח היום (חמישי) ב"גרדיאן". חיילים חמושים עמדו על המשמר על סיפונה של האוניה "אלחיברו 1" וכ-12 מהגרים נראו עליה כאשר עגנה בנמל העיר סאנגלה. כוחות משטרה נפרסו על החוף וארבעה בני אדם שעל פי החשד חטפו את הספינה נעצרו. 
הצבא המלטזי הודיע כי נוצר קשר עם הספינה כאשר הייתה במרחק 55 ק"מ מחופי מלטה וכי הקברניט אמר כי אינו בשליטה על כלי השיט. ספינת סיור מנעה מהאוניה לחדור למימיה הטריטוריאליים של מלטה וכוחות מיוחדים השתלטו עליה והובילו אותה לחוף.
כזכור, פליטים ומהגרים, שניצלו מטביעה על ידי ספינה סוחרת בחופי לוב השתלטו עליה וכעת מפליגים לחופי מלטה במטרה לקבל מקלט באירופה, כך על פי הרשויות במלטה ואיטליה. על פי התקשורת האיטלקית, ההשתלטות אירעה לאחר שהניצולים הבינו כי הספינה שהצילה אותם מטביעה תשיב אותם ללוב, ולא תעזור להם לחצות את הים התיכון לאירופה, כפי שניסו לעשות לפני שכלי השיט שבו הם היו טבע. 

סגן ראש ממשלת איטליה, מתאו סלביני, הודיע אתמול כי מדינתו לא תקבל את המשתלטים, והם לא יגיעו לחופי היבשת. סלביני, המשתייך למפלגת הימין הקיצוני באיטליה, כתב אז בחשבון הפייסבוק שלו כי הניצולים "אינם מהגרים במצוקה, אלא פיראטים, והדרך היחידה בה הם יראו את איטלה זה בטלסקופ". עוד הוסיף סגן ראש הממשלה האיטלקי כי "מדובר במקרה ברור של פשע מאורגן, והנמלים שלנו יישארו סגורים להם".   



בעבר דווח על התנאים הקשים בהם נמצאים הפליטים והמהגרים שחונים בלוב בדרכם לאירופה, שאולי גרמו לאותם החוטפים לפעול בצעדי יאוש. בין השאר, על פי דיווחים בתקשורת העולמית, הפליטים שנמצאים בלוב הפכו לעסק למבריחים, שדורשים כופר ממשפחותיהם, סוחרים בהם כעבדים ושפחות, תוקפים מינית את הנשים ואף פוגעים בהם, כאשר רבים מאלה שמגיעים ללוב מוצאים בה את מותם.