ארצות הברית מציעה 10 מיליון דולר על מידע שיוביל לפגיעה במנגנון הפיננסי של חיזבאללה. מחלקת המדינה ומשרד האוצר של ארה"ב הודיעו הערב (שני) כי הסכום יימסר למי שיספק מידע על זהותם של תורמי ומממני ארגון הטרור השיעי, מידע בנקאי ועסקאות נדל"ן.
התשלומים יבוצעו על ידי תוכנית של מחלקת המדינה שמציעה כסף עבור מידע שיוביל ללכידת טרוריסטים. זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש בתוכנית על מנת לפגוע ברשת פיננסית. התוכנית, "פרס עבור צדק", החלה ב-1984 ושילמה עד כה 150 מיליון דולר ללמעלה מ-100 בני אדם שסיפקו מידע על טרוריסטים או שמנעו פעולות טרור. 
הצעד האמריקאי מגיע על רקע חשש מכוחו העולה של חיזבאללה בממשלת לבנון. ארגון הטרור הנתמך על ידי איראן גם הרחיב את השפעתו באזור ושלח לוחמים לסכסוכים במזרח התיכון, בהם מלחמת האזרחים בסוריה, שם הוא נלחם למען משטרו של בשאר אל אסד.

חסן נסראללה ושומרי ראשו. צילום: רויטרס
חסן נסראללה ושומרי ראשו. צילום: רויטרס


מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר מוקדם יותר הערב בנאום כי ארצות הברית היא "האויב הגדול", ואילו ישראל והסונים הקיצוניים הם "כלי בידי טראמפ". הוא טען כי הממשל האמריקאי אינו מכיר במוסדות הבינלאומיים. "האינטרס של ישראל ונציגי השטן הגדול בארצות הברית, זה שתהיה מלחמה דתית בין האסלאם לנצרות", אמר מנהיג ארגון הטרור הלבנוני. 



הבית הלבן הודיע מוקדם יותר היום כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ החליט לא לאפשר מחדש פטור למדינות המעוניינות לייבא נפט מאיראן. לפי ההודעה, "ההחלטה נועדה להביא את ייצוא הנפט של איראן לאפס, ולשלול מהמשטר את מקור ההכנסה העיקרי שלו". הבית הלבן מסר עוד בהצהרה כי סעודיה ואיחוד האמירויות "החליטו לפעול על מנת לוודא שהביקוש העולמי לנפט ייענה כאשר הנפט האיראני יוצא מהשוק". 
 
מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו ציין כי ארצות הברית נמצאת בדיונים עם מדינות אחרות על מנת לסייע להן לסיים את ייבוא הנפט מאיראן, אך כי היא לא תאפשר להן "תקופת חסד" לאחר ה-1 במאי. "אנחנו יורדים לאפס, אנחנו יורדים לאפס באופן גורף", הוסיף פומפאו.