איראן ניסתה להפיל מל"ט אמריקאי שעקב אחר המתקפה על שתי מכליות הנפט שנפגעו במפרץ עומאן ביום חמישי, כך הודיע הלילה (ראשון) פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית. הירי האיראני פיספס את הרחפן מסוג ריפר MQ-9 ב"כקילומטר אחד". 
"לפי הערכתנו, טיל קרקע-אוויר איראני מסוג SA-7 ניסה להפיל מל"ט MQ-9 אמריקאי מעל מפרץ עומאן, על מנת להפריע למעקב אחר מתקפת משמרות המהפכה על המכלית היפנית קוקוקה קורייג'וס", אמר דובר פיקוד מרכז האמריקאי, הקולונל ארל בראון לרשת ABC. הוא הוסיף כי לפני הירי המל"ט צילם את המכלית הנורווגית עולה באש.  
מכלית יפנית ומכלית נורווגית ניזוקו ממוקשים שהונחו על ידי משמרות המהפכה של איראן, קבע הצבא האמריקאי. ביום שלאחר המתקפה, סירות איראניות מהירות מנעו מספינות גרירה מלגרור את המכלית הנורווגית, ה"פרונט אלטייר", אמר בכיר אמריקאי. 23 אנשי הצוות על הסיפון חולצו על ידי ספינה מאיחוד האמירויות אך הכוחות האיראנים דרשו שאנשי הצוות יועברו לידיהם.   

לאחר שהוחזקו יומיים באיראן, אנשי הצוות של המכלית הוטסו לדובאי ומשם ימשיכו למדינותיהם. הדובר האמריקאי הוסיף כי מל"ט אמריקאי נוסף הופל על ידי טיל קרקע-אוויר ששיגרו ההמורדים החות'ים בתימן ב-6 ביוני. "גובה הפגיעה מעיד על שיפור ביכולות החות'ים, להערכתנו בעקבות סיוע איראני", אמר בראון. 

 

כזכור, שתי מכליות נפט הותקפו במהלך השבוע שעבר באזור המפרץ הערבי. הדבר הגביר את גובה הלהבות בין וושינגטון לטהרן, על רקע הסנקציות החריפות המוטלות על משטר האייתוללות כאשר הצדדים מחליפים האשמות לגבי האחריות למעשה. ארה"ב אף פרסמה סרטון בו נראים לכאורה האיראנים כאשר הם מעלימים מוקש ימי שהוצמד לאחת המכליות ולא התפוצץ.