תשוב הביתה? ארצות הברית הוציאה צו מעצר למכלית האיראנית "גרייס 1", יממה אחת בלבד לאחר שגיברלטר אישרה לשחררה, כך דווח הבוקר (שבת) בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים". מנתוני חברת "ריפיניטיב" לאיכון המידע על המכלית, זו עדיין נמצאת עגונה במיצרים, על אף ששינתה את הסטטוס שלה ל"מוכנה להפלגה". ככל הנראה, הצו האמריקאי לא יקבל תוקף.

בצו, שנחשף על ידי משרד המשפטים האמריקאי, נכתב כי הסיבה להוצאתו ולתפיסת המכלית היא "המשלוחים הבלתי חוקיים לסוריה מאיראן על ידי משמרות מהפכה". בבריטניה ובגיברלבטר טרם הגיבו לצו האמריקאי. 

ביום חמישי הודיעה ממשלת גיברלטר על החלטתה לשחרר את מכלית הנפט שנתפסה על ידי חיל הים הבריטי, זאת למרות לחץ כבד שהופעל מצד ארה"ב שלא לעשות זאת. המכלית, שנתפסה ב-4 ביולי, חשודה בכך שהעבירה כ-2.1 מיליון מיכליות נפט לסוריה תוך הפרה של סנקציות אירופאיות.
שבועיים לאחר שנתפסה המכלית, משמרות המהפכה של איראן תפסו מכלית של בריטניה ליד מצרי הורמוז, תחת האשמה של הפרת כללים ימיים. בריטניה התייחסה למעשה כבלתי חוקי.

שר החוץ הבריטי דאז, ג'רמי האנט, אמר אז כי ההשתלטות על מכלית הנפט לא מתקבלת על הדעת וכי בריטניה פועלת בשיתוף פעולה עם בעלות בריתה בנושא, וזאת כדי להבטיח את חופש התנועה של ספינות באזור.