בעיירה הצרפתית ביאריץ, החליט נשיא צרפת עמנואל מקרון להזמין בהפתעה את שר החוץ האיראני ג'וואד זריף. טל ואביעד נדהמו לשמוע את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מדבר על איראן אחרת ולא שולל פגישה עם רוחאני.

טל: "פתאום שמענו מטראמפ דברים פרו איראנים, פתוחים יותר, ברמה לא רציונלית".

אביעד: "גם כשהוא מדבר עלינו הוא לא מדבר ברמה רציונלית, הוא אדם מופרע. להחלטות המתקבלות אצלו אין שום רצף הגיוני, הכל נורא ימין קיצון סהרורי כמו נתניהו. רק שאצל טראמפ זה לא נשאר לנצח, עם נתניהו אתה לא יודע מתי זה ייגמר".

בהמשך אמר אביעד כי "הטיקט של נתניהו כבר 15 שנה זה רק איראן. הוא לימד אותנו 10 שנים לפחות - 'עזבו את הבעיה הפלסטינית, הדבר החשוב זו הבעיה האיראנית', פתאום עכשיו טראמפ מתמסר לרוחאני, זו בעיה לא פשוטה. זה מקלקל לנתניהו את כל הנרטיב של הסכנה הקיומית שבה אנחנו מצויים והוא היחיד שיכול להגן עלינו מפניה. אם יהיה סוג של הדיאלוג עם איראן אנשים יצטרכו להצביע לו סתם כך על אוטומט, והאמת, גם זה יעבוד לו".

הכל בזכות אסלה מזהב?

כדי להבין את השינוי ביחס האיראנים טל ואביעד ניתחו את דברי הנשיא האמריקני, שאמר אתמול: "אני מכיר כמה איראנים שבונים בניינים מאוד יפים בארה"ב. אני לא מכיר את האדם (רוחאני) אבל אני מכיר את האיראנים, הם טובים בניהול משא ומתן".

טל: "מזה הוא הגיע למסקנה שזו לא אותה איראן?

אביעד: "הוא מכיר קבלן פרסי שהתקין לו אסלה מזהב באחת הדירות המגעילות שלו ומזה הסיק שהאיראנים דווקא בסדר. כנראה אותו קבלן פרסי עשה עליו סיבוב, מכר לו בלוקים וטראמפ הקיש מזה על האומה הקיצונית הרצחנית והמטורפת. אגב, 'יודעים לנהל משא ומתן', זו מכבסת מילים טובה לסטראוטיפ של הפרסים. גם התימנים טובים במשא ומתן. כמו המתמודדת רוחמה ממאסטר שף, זו שאוכלת את האוכל מול חיים כהן כי חבל לזרוק, זו שמשכנעת את עורכת המשנה לאכול".

O.M.G7

תקרית נוספת התרחשה במהלך פסגת 7G בין נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו לנשיא צרפת עמנואל מקרון. בולסונרו הצטלם עם אשתו הצעירה ממנו ולידו מקרון ואשתו המבוגרת ממנו. התמונה פורסמה עם התגובה 'לא פלא שמקרון שונא את בולסונרו, זה רק מקנאה'. בולסונרו הגיב: 'MDR', שזה LOL בפורטוגזית. אם מישהו יודע מה זה MDR בפורטוגזית מוזמן לעדכן את טל ואביעד.