הקהילות היהודיות של צפון אמריקה החליטו לקיים היום (ראשון) אירוע זיכרון לקורבנות הטבח בבית הכנסת "עץ החיים" בפיטסבורג, בדיוק שנה אחרי הרצח. הטקס יתקיים בשעה 17:00 שעון פנסילבניה וחצות שעון ישראל.



שנה בדיוק עברה מאז אותו יום שבת בבוקר בפיטסבורג שבארה"ב, בו הקהילה היהודית האמריקאית סבלה מההתקפה האנטישמית הגדולה ביותר בתולדותיה, כאשר רוצח מתועב פתח באש חיה והרג כ-11 מתפללים משלוש קהילות שונות בעיר שהתכנסו יחד לצורך תפילת השבת.



זרים לזכר קורבנות הטבח בפיטסבורג. צילום: רויטרס
זרים לזכר קורבנות הטבח בפיטסבורג. צילום: רויטרס



מרק ווילף, יו"ר חבר הנאמנים של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, אמר כי "אל לנו להפוך לחברה קהת חושים ובמיוחד בכל הנוגע למתקפות טרור שמובילות למעגל האין סופי של מוות המיותר וחסר כל היגיון. עלינו להתמקד במה שאנחנו הכי טובים בו, עשיית הטוב, ובנייה ושימורה של קהילה חזקה ויציבה, המקרבת בני אדם שונים". אריק פינגרהאט, יו"ר ונשיא ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, ציין כי "דבר לא יוכל להחזיר את הזמן לאחור ולמחוק את מה שאירע לפני שנה בפיטסבורג, אך אנו כחברה, יכולים לבחור לעמוד ביחד, חזקים יותר, נחושים יותר ובכך להפגין את החוסן האדיר שלנו".



ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה מסר כי הטקס יועבר גם בשידור חי בפייסבוק עבור אלה שלא יוכלו להגיע במקום, ובנוסף ביקשה לשתף ולתמוך ברשתות החברתיות השונות בתכנים שהוכנו במיוחד לרגל יום זיכרון זה.