המודיעין הירדני סיכל ניסיון לפגוע בדיפלומטים ישראלים ובחיילים אמריקאים בבסיס בדרום המדינה, כך דווח היום (שלישי) בעיתון א-ראי הירדני. על פי הפרסום בתקשורת הירדנית, מדובר בדיפלומטים בשגרירויות ישראל וארצות הברית בעמאן. עוד דווח כי הפיגוע המדובר אמור היה להתרחש בבסיס הממוקם באזור אל ג'פר. מכתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז המדינה לבית משפט מקומי, שני גברים בשנות ה-30-40 לחייהם מואשמים בכך שניסו לבצע פיגועי דריסה, ירי ודקירה, אך מאמציהם סוכלו על ידי מנגנוני הביטחון המקומיים, שהביאו למעצרם בסוף יולי שעבר. 
עוד נאמר כי בית המשפט בירדן דן באישומים נגד השניים, כאשר בין היתר הם מואשמים במזימה לביצוע מעשה טרור והפצת רעיונות ואידאולוגיה של קבוצה טרוריסטית. השניים הובאו ביום ראשון שעבר לבית המשפט והכחישו את האישומים המיוחסים להם, ובית המשפט דחה את הדיון כדי לשמוע את עדי התביעה. לשני הנאשמים היכרות מוקדמת ובמהלך 2015 הם עקבו אחרי ארגון המדינה האיסלאמית דאעש באמצעות אפליקציית טלגרם ואף האמינו באידיאולוגיה של הארגון. 

כמו כן, השניים גם הפיצו את האידאולוגיה של הארגון בקרב קרוביהם ומשפחותיהם. כאמור, לאחר שמנהיג דאעש הסית לביצוע פיגועי טרור ברחבי העולם, בין היתר בירדן, שני הנאשמים תכננו לבצע פיגוע בבסיס צבאי אמריקאי, וכן לפגוע בדיפלומטים אמריקאים בישראל ובירדן.