מנהיגה העליון של איראן, האייתוללה  עלי חמינאי התייחס היום (רביעי) לתקיפת ארצות הברית מיליציות פרו -איראניות בעיראק, ואמר כי "פעולותיה של ארה"ב בעיראק הן נקמה על חיסול דאעש".

מוקדןם יותר הבוקר התחדשו ההפגנות סמוך לשגרירות ארצות הברית בבירת עיראק בגדד, והמפגינים ניסו להצית את הגדר המקיפה אותה, כך דווח ברשת אלג'זירה. הכוחות האמריקאים עשו שימוש בגז מדמיע כדי לפזר את המפגינים.

אתמול הגיעו אלפי בני אדם לאזור השגרירות האמריקאית  על מנת למחות על תקיפת צבא ארה"ב אתרים של מיליציות שיעיות במדינה. על פי דיווחים ערביים, תומכי מיליציות המזוהות עם ארגון חיזבאללה שרפו חומה חיצונית של מבנה השגרירות. על פי דיווח בערוץ "אל-מיאדין", בכירים במשרד החוץ העיראקי הודיעו כי השגריר האמריקאי וצוות עובדי השגרירות פונו מהשגרירות.

הפגנה מול שגרירות ארצות הברית בבגדד
הפגנה מול שגרירות ארצות הברית בבגדד

מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו התייחס בראיון שפורסם במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) ברשת פוקס ניוז למתקפה על השגרירות האמריקאית בבגדד ואמר: "טהרן תישא באחריות לכל פעולה באזור". הוא הדגיש כי "בשום שלב לא היתה תוכנית לפנות את השגרירות או להוציא חלק מהכוחות הצבאיים מאזור בעקבות הפיגוע". 

"צריך להתייחס לנושא בהקשר רחב יותר", אמר, "מזה 40 שנה שאיראן מעורבת במעשי טרור ברחבי העולם וחולמת על יכולות לפיתוח נשק גרעיני". פומפאו מתח ביקורת על משטר אובמה וציין: "אנחנו מפעילים לחץ אמיתי וחזק על טהרן, נוודא שיש לנו משאבים להגיב לפעולות שלהם". 

כאמור, שר ההגנה מארק אספר האמריקאי הודיע כי "750 חיילים יישלחו למזרח התיכון באופן מיידי בעקבות תקיפת השגרירות בעיראק". אספר ציין כי אישר "שליחת גדוד חי"ר מכוח התגובה המהירה של הדיוויזיה המוטסת ה-82, ומלבד כוח זה, כוח חי"ר נוסף יישלח בימים הקרובים". בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי הכוחות ינחתו בכווית.

הנשיא דונלד טראמפ אמר כי הוא לא מעוניין במלחמה עם איראן, או צופה התחלה של כזו. "האם אני רוצה? לא. אני רוצה שלום, אני אוהב שלום ואיראן צריכה לרצות את זה יותר מכולם. אז אני לא רואה את זה קורה", אמר בשיחה עם עיתונאים.