מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה תקף היום (שלישי) את שר הביטחון הנכנס וראש הממשלה החליפי בני גנץ, בראיון שקיים לציון 20 שנים לנסיגת ישראל מלבנון. "לשר הביטחון החדש יש היום ניסיון גדול באכזבה בדרום לבנון", אמר נסראללה. "הביטוי 'ישראל חלשה מקורי עכביש' הוטבע אז, עם המפלה של הצבא הישראלי", הוסיף.

הוא התייחס לכך שגנץ שימש כמפקד האחרון של יחידת הקישור ללבנון (יק"ל) עד לנסיגת צה"ל מרצועת הביטחון במאי 2000. "שר הביטחון ברק הוא מי שסגר את השער ב-24 במאי 2000, מרבית המנהיגים חוו את האכזבה מאז", הוסיף נסראללה.

בהמשך ציין נסראללה את ההימנעות מפגיעה בפעילי חיזבאללה בעת תקיפת הג׳יפ בגבול סוריה לבנון לפני כמה שבועות, מפני שהיא הייתה מודאגת מתגובת חיזבאללה. נסראללה רואה במצב הזה הוכחה לכך שההרתעה שנוצרה אחרי הנסיגה בשנת 2000 עובדת, עקב בניין הכוח הצבאי של חיזבאללה. לדבריו, אחרי מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006 נוצרו כללי משחק שתקפים עד היום.

נסראללה הוסיף כי "זה לא שהם ירו טיל והחטיאו, הם שיגרו טיל אזהרה ובזמן הזה הפעילים ברחו. הם יודעים שיש מחיר לפגיעה באנשי ההתנגדות, אנחנו נגיב לאויב אם מי מאנשינו ייהרג, בכל מקום שיהיה". 

לדבריו, "יש לנו את היכולת ליזום, וגם לישראל יש. זה יוצר איזון ששני הצדדים לוקחים בחשבון. ישראל יודעת שכל תקיפה בלבנון לא יכולה לעבור ללא תגובה. זה אחד מכללי העימות שנקבעו בין ההתנגדות לבין ישראל".