נציבות האיחוד האירופי הציגה אתמול חבילת סיוע של 750 מיליארד יורו, על מנת לסייע למדינות החברות להתמודד עם ההשלכות של המשבר הכלכלי אשר נגרם כתוצאה מהתפרצות מגיפת הקורונה

נשיאת הנציבות, אורסולה פון דר ליין, אמרה כי הסיוע יכלול 500 מיליארד יורו במענקים ו־250 מיליארד יורו בהלוואות. החבילה מאתמול מצטרפת לתקציב בגובה 1.1 טריליון יורו לשנים 2021־2027, שגם אמור לסייע להתנעת הכלכלות האירופיות. 

"זה הרגע של אירופה", אמרה פון דר ליין לחברי הפרלמנט האירופי. "או שכל מדינה תלך לבד, כשהיא מותירה מאחור מדינות, אזורים ועמים ומקבלת איחוד שבו יש כאלה שיש להם ואחרים שאין להם - או שנצעד יחד, נזנק יחד. שום דבר אינו יכול להיפתר על ידי מדינה אחת בלבד. זה נוגע לכולנו וזה גדול יותר מכולנו".

בספרד, שצפויה לקבל יחד עם איטליה את הנתח העיקרי של חבילת הסיוע האירופית, התקיימה אתמול דקת דומייה בשעה 12:00 - בהובלת המלך פליפה השישי ובני משפחתו - עם תחילתם של עשרת ימי האבל על מותם של יותר מ־27 אלף הקורבנות של מגיפת הקורונה במדינה. מדובר בתקופת האבל הארוכה ביותר מאז שהדמוקרטיה שבה למדינה לפני יותר מ־40 שנה. 

"אלה שמתו מהמגיפה הזו ראויים לכך שנזכור אותם לנצח", אמר ראש הממשלה פדרו סנצ'ז. "אבל הם ראויים להנצחה גדולה אפילו יותר - לחיים שלנו אלה לצד אלה ולהרמוניה שלנו. אנחנו חייבים לחיות יחד באותה מדינה שהם בנו. ספרד חייבת להם את זה".

בתוך כך, קוריאה הדרומית דיווחה אתמול על 40 מקרי הידבקות חדשים - הנתון הגבוה ביותר בשבועות האחרונים. רשויות הבריאות שוקלות להחזיר את נוהלי הריחוק החברתי הנוקשים, וזאת על רקע חזרתם אתמול של כשני מיליון תלמידים לבתי הספר אחרי הפסקה של כחמישה חודשים. בצרפת, הממשלה הורתה על הפסקת השימוש בתרופת ההידרוקסיכלורוקווין השנויה במחלוקת, על רקע החשש כי אינה בטיחותית.