בכירים מהארגונים הפלסטיניים היריבים פת"ח וחמאס קיימו אתמול מסיבת עיתונאים משותפת בווידיאו מרמאללה וביירות, שבה הודיעו כי יפעלו בשיתוף פעולה כדי להיאבק בתוכנית הישראלית להחלת הריבונות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן.

פת"ח יוצג על ידי חבר הנהגת הארגון, ג'יבריל רג'וב, בעוד שסגן מנהיג חמאס, סאלח אל־עארורי, שוחח ממקום מושבו בביירות. באירוע נכח גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (ראו ידיעה בעמוד זה). "אנו נצא למאבק משותף בשטח נגד תוכנית הסיפוח, וקוראים לכל הפלגים הפלסטיניים לראות בכך הזדמנות היסטורית", אמרו רג'וב ואל־עארורי. "מדובר במאבק משותף נגד היוזמה הישראלית, במטרה להקים מדינה פלסטינית ולהתנגד לכיבוש הישראלי. אין לנו אף אויב מלבד ישראל".

בתוך כך אומרים מקורות ערביים מתונים המצוטטים בעיתון הצרפתי "לה פיגרו", כי איראן לקחה למעשה לידיה את ריכוז ההתנגדות לתוכנית הסיפוח הישראלית. בידיעה אומר פקיד בכיר באיחוד נסיכויות המפרץ כי "היעדר התנגדות גלויה של המדינות הערביות לסיפוח הוא מתנה לאיראן. הרחוב הפלסטיני והערבי מסתפח לאיראן, לחיזבאללה ולחמאס".

עלי חמינאי (צילום: AFP)
עלי חמינאי (צילום: AFP)

במקביל, חוששים גורמים בסעודיה ובמדינות המפרץ כי איראן תגביר את תוקפנותה נגד מדינותיהם, משום שבחרו להמשיך בקשרים עם ישראל. השליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, אכן הזהיר אתמול מפני "תוצאות הרות אסון" בגלל "אופק האפשרויות" שנפתח לדבריו בפני הגורמים הקיצוניים באזור - איראן, חיזבאללה, חמאס והמיליציות השיעיות העיראקיות.