פחות מחודשיים נותרו עד לבחירות לנשיאות ארצות הברית, הנשיא דונלד טראמפ מנסה לצמצם פערים בסקרים מול יריבו ג'ו ביידן. הלילה הוא פתח במתקפה חריפה נגד בכירי הצבא האמריקאי וטען כי הם מנסים לדחוף למלחמות כדי להגדיל את רווחי חברות הנשק.

"אני לא אומר שהצבא מאוהב בי - החיילים כן, אבל הבכירים במשרד ההגנה כנראה לא משום שהם לא רוצים כלום מלבד לנהל מלחמות כדי שכל החברות הנפלאות האלה שמייצרות פצצות ומטוסים יישארו שמחות", אמר הנשיא במסיבת עיתונאים בבית הלבן. 

ממשרד ההגנה האמריקאי לא נמסרה תגובה לדברים. 

הנשיא טראמפ מבקש מעיתונאי להסיר את המסיכה, הכתב מסרב. צילום: רויטרס

היכנסו לעמוד הבחירות בארה"ב של מעריב

דבריו של טראמפ באו לאחר שברשת CNN דווח כי כמה גורמי ביטחון אמרו שהיחסים בין הנשיא לבין בכירי הפנטגון נהיים יותר ויותר מתוחים. ברשת CNN דווח כי היחסים בין טראמפ למזכיר ההגנה שלו, מארק אספר, מתוחים, וכי הנשיא עשוי להחליפו לפני הבחירות. אחד הנושאים שגורמים למתיחות בין הנשיא לאזפר הוא השאלה האם להציב חיילים ברחובות הערים בארצות הברית על מנת למנוע את ההפגנות האלימות. טראמפ הציף את הרעיון בחודש שעבר, אבל אספר התנגד לו בפומבי. 

נושא נוסף במחלוקת בין הנשיא לצבא הוא תקציב הביטחון בסך 740 מיליארד דולר, שכולל הסרת שמותיהם של בכירי צבא הקונפדרציה במלחמת האזרחים. טראמפ, שזקוק לקולות הדרום כדי לנצח בבחירות, כבר הודיע שיתנגד ויטיל וטו על המהלך. 

בשבוע שעבר דווח כי הנשיא אמר דברים מזלזלים כלפי חיילים שנהרגו וכינה אותם לוזרים. טראמפ הכחיש, אבל יריבו בבחירות, ג'ו ביידן, תקף בתגובה וטען שהוא אינו ראוי להנהיג את המדינה.