שריפות הענק בקליפורניה ובאורגון ממשיכות לגבות קורבנות. הלילה (חמישי) אותרו שלושה אנשים ללא רוח חיים בצפון המדינה, והלהבות על אלפי בתים ומבנים אחרים. שלושת ההרוגים נמצאו במקומות שונים, נמסר ממשרד השריף. בכך עלה מספר הנספים בשריפות ל-11.  

השריפות בצפון קליפורניה צבעו את שמי סן פרנסיסקו בכתום. צילום: רויטרס

מספר ההרוגים הזה אינו סופי, משום שהרוגים נוספים עלולים להגיע ממדינת אורגון שמצפון לקליפורניה, שם נהרסו כליל חמש עיירות. המושלת קייט בראון הבהירה: "זה עלול להיות האובדן הגדול ביותר של חיי אדם ורכוש משריפות בהיסטוריה של אורגון". היא תיארה את מאמצי החילוץ וסיפרה שצוותים מצילים אנשים מנהרות אליהם הם נמלטו מהלהבות. בין ההרוגים באורגון ילד בן 12 וסבתו, שגרו בעיירה צפונית לפורטלנד וכן תינוק בן שנה בצפון המדינה. 

עוצמת הלהבות גרמה ללוחמי האש באורגון לסגת אחורה ואילו התושבים קיבלו הוראה להתפנות "עכשיו". "זה היה כמו לנסוע בגיהינום", סיפרה ג'ודי אוונס, תושבת העיירה דטרויט שבאורגון. 

בקליפורניה, 64 אלף תושבים פונו מבתיהם, כשליש מהם ממחוז בוט, צפונית לסקרמנטו, שבו נשרפו מאות דונמים מאז פרוץ השריפות לפני שלושה שבועות. 

שריפת ענק בצפון קליפורניה (צילום: רויטרס)
שריפת ענק בצפון קליפורניה (צילום: רויטרס)

מנהל מחלקת היערות באורגון, דאג גראף, אמר כי אין חלק במדינה שחופשי משריפות, ואילו דובר רשות האש של מדינת קליפורניה, דניאל ברלנט, אמר כי האש מתפשטת במהירות עצומה. "תוסיפו לזה את הרוח, הטמפרטורות הגבוהות, זה המתכון המשולם".