נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוב גורם לסערה ביחסו למגפת הקורונה. הלילה הוא ספג ביקורת רבה על כך שקיים עצרת בחירות באולם סגור בנבאדה בניגוד להנחיות של המדינה ושל הממשל הפדרלי. רבים באולם לא עטו מסיכות, למעט אלה שישבו מאחוריו ונקלטו במצלמות.

עצרת בחירות של דונלד טראמפ בנבאדה בניגוד למגבלות הקורונה. צילום: רויטרס

טראמפ לא התייחס בנאומו לעובדה שכמעט 200 אלף אמריקאים מתו מהמחלה, אך הבהיר כי לא יורה על השבתה נוספת של המשק וסגר: "אנחנו לא סוגרים את המדינה עוד פעם. סגר יהרוס את החיים והחלומות של מיליוני אמריקאים", הצהיר.

הנשיא שוב ותקף את יריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן, ואמר שהוא "רוצה לפייס את הטרוריסטים המקומיים. אם ביידן מנצח, האספסוף מנצח". אתמול הוא האשיםם את המועמד ביידן שניצחון שלו הוא בעצם ניצחון לסין וכי הוא לא יכול להנהיג את אמריקה משום שהוא לא מאמין בה. 

ביידן עצמו מתח ביקורת על טראמפ על קיום עצרות התמיכה ההמוניות ועל כך שהוא מסכן את בריאותם של אנשים. גם מושל נבאדה הדמוקרטי סטיב סיסולאק, זעם על קיום העצרת בניגוד להנחיות, לאחר שבמאי הוא הגביל אירועים ל-50 איש, על פי הנחיות הבית הלבן. לדבריו, טראמפ פעל בצורה אנוכית וחסרת אחריות ומעמיד בסכנה חיים של אלפי אנשים.

בלי מסיכות. עצרת התמיכה בטראמפ בנבאדה (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)
בלי מסיכות. עצרת התמיכה בטראמפ בנבאדה (צילום: REUTERS/Jonathan Ernst)

עיריית הנדרסון, שבה נערך הכנס, הודיעה למארגנים כי הוא מתקיים בניגוד להנחיות וכי הם ייענשו, אולם מקמפיין טראמפ דחו את הטענות ואמרו כי יתמכו באלה שיגיעו לעצרת אם המושל יפעל נגדם. "אם אפשר להצטרף להפגנות של עשרות אלפי אנשים, להמר בבתי קזינו או לשרוף עסקים קטנים בהפגנות, אפשר להתכנס בשקט תחת התיקון הראשון לחוקה ולשמוע את הנשיא מדבר", נמסר ממטה טראמפ.