גורמים פדרליים רשמיים הודיעו כי 13 בני אדם הואשמו היום (שישי) בניסיון לחטוף את מושלת מדינת מישיגן, גרטשן וויטמר. על פי החשד מדובר בתא טרור מקומי.

התוכנית כללה, על פי החשד, מזימה להפלת כמה ממשלות של מדינות. המעורבים במעשה סברו "כי מספר ממשלות מפרות את החוקה האמריקאית", כולל ממשלת מישיגן בראשות וויטמר. שישה בני אדם הואשמו ברמה הפדרלית בקשירת קשר לחטיפה, ושבעה אנשים נוספים מואשמים בקשר בלתי חוקי לקבוצת המיליציה "שומרי וולברין", כך הודיעה התובעת הכללית של מישיגן, דנה נסל.

"העצורים מואשמים כי ניסו לזהות את כתובות מגוריהם של שוטרים במטרה לעקוב אחריהם, איימו באלימות שנועדו להניע מלחמת אזרחים ועסקו בתכנון והכשרה למבצע לתקיפה. עוד הם מואשמים כי תכננו לתקוף את בניין הקפיטול של מישיגן ולחטוף פקידי ממשל, כולל המושלת", אמרה נסל במסיבת עיתונאים.

טראמפ מסרב לגנות פעילי "עליונות לבנה" במהלך העימות (צילום: רויטרס)

המעצרים עשויים למשוך תשומת לב רבה בשל המתיחות הפוליטית המשתלטת על המדינה בשבועות האחרונים, ערב הבחירות לנשיאות. גורמי אכיפת החוק, חברי קונגרס ורבים נוספים שבים ומדגישים מפני האיום ההולך וגובר של קיצוניים ומרוחקים. קבוצות נכונות.

"זה לא דומה לשום דבר שראינו בעבר. הגברים והנשים האמיצים במשטרה הקריבו את חייהם בכדי לשמור על בטיחותי ועל משפחתי", אמרה המושלת וויטמר, "אני אסירת תודה וענווה מהעבודה שהם עושים".וויטמר האשימה את הנשיא דונלד טראמפ, שסירב פעמים רבות לגנות קבוצות ימין קיצוני.

"רק בשבוע שעבר עמד נשיא ארצות הברית מול העם האמריקני וסירב לגנות עליונות לבנות וקבוצות שנאה כמו שתי קבוצות המיליציה האלה במישיגן", אמרה. בתגובה לדברי וויטמר, אמרה מזכירת העיתונות בבית הלבן קיילי מקניני, כי וויטמר "זורעת בהלה".