ארצות הברית החלה בתהליך הסרתה של סודן מרשימת המדינות תומכות הטרור, ובנוסף עובדת בחריצות כדי לגרום לחרטום להכיר בישראל, כך הצהיר היום (רביעי) מזכיר ארצות הברית, מייק פומפאו. הצהרה זו מגיעה יומיים לאחר שהנשיא, דונלד טראמפ, הכריז שסודן תוסר מרשימת הטרור לאחר שתעביר כספים לפיצוי קורבנות ארה"ב ומשפחותיהם. עם זאת, פומפאו הדגיש כי הסרתה הסופית מהרשימה תהיה קשורה לשאלה האם היא תסכים לנורמליזציה עם ישראל.

"הממשלה החדשה בסודאן, עושה התקדמות נהדרת, והיא הסכימה לשלם 335 מיליון דולרים לקורבנות טרור אמריקאים ובני משפחותיהם. ברקע שהכספים יעברו, אני אסיר את סודן מרשימת המדינות תומכות הטרור. מדובר בצדק עבור האמריקאים וצעד גדול עבור סודן", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.


כזכור, מספר שעות לפני הכרזתו של טראמפ, פורסמו בתקשורת הערבית דיווחים לפיהם ראש ממשלת סודן עבדאללה חמדוכ, החליט לתמוך בהסכם שלום עם מדינת ישראל. חמדוכ לאורך חודשים רבים היה בכיר המתנגדים בממשל הסודני להסכם השלום. בראיון שנערך עמו לפני מספר שבועות אמר כי "אין לממשלת המעבר בסודאן מנדט לקבל החלטות ארוכות טווח כמו הסכם נורמליזציה עם ישראל".

בהמשך דבריו התייחס פומפאו גם לסוריה, כאשר אמר כי ארצות הברית לא מתכוונת לשנות את מדיניותה כלפי סוריה על מנת לשחרר את העיתונאי האמריקאי אוסטין טייס, שנחטף לפני שמונה שנים וזאת על אף שהצהירו לפני כשנתיים כי הם יודעים שהוא עדיין חי.