פרשן חדשות 13, צבי יחזקאלי, הגיע הבוקר (שישי) לתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM על הזווית האיראנית בבחירות ארצות הברית. לדבריו, אם טראמפ ייבחר, שלטון האייתולות בסכנה. על מה יקרה במידה וביידן ינצח אמר כי "האיראנים יקבלו גלגל הצלה כלכלי שיאפשר להמשיך להשליט טרור במזרח התיכון".

טראמפ וביידן נשאלים על גזענות בעימות האחרון (צילום: רויטרס)

אז אני מבין שהאיראנים מתפללים חמש פעמים ביום למפלתו של דונלד טראמפ ולניצחון של ביידן?
"נכון מאוד. לדעתי האיראנים מחכים יותר לביידן מאשר למשיח לפי האמונה של השיעים. למה? כי היום ניסים המשטר האיראנים נמצא בנקודה קריטית. הם סובלים שנים מסנקציות, הקורונה ממש מכה שם. המשטר הזה ספג הרבה הרבה מכות ואני אכלול גם את חיסול סולימני, והנה בנקודה הזו מצפים האיראנים לגלגל הצלה. לכן זה כל כך קריטי. אם טראמפ יבחר המשטר הזה ימשיך לסבול או שילכו למשא ומתן, אבל זה יהיה בתנאים אחרים. אם ביידן יבחר, ככה האיראנים רואים את זה, ההסכם הולך לחזור, ומבחינתם הם יקבלו גלגל הצלה וחמצן כלכלי. המשמעות היא ששלטון האייתולות ימשיך להשליט טרור במזרח התיכון".

במילים אחרות: עבורם בחירתו של טראמפ היא אסון?
"כן. תראה, טראמפ תפס אותם. הם הלכו בשנת 2015 ועשו הסכם עם אובמה ועם המעצמות. הם עשו את ההסכם הכי טוב שלהם, ואמרו שהתרבות הפרסית ניצחה את המערב. הם לקחו מעל למיליארד דולר, ואז הגיע טראמפ והפך את הכל. הוא אמר להם שהוא מבין בעסקים, ושהם לא יכולים לאחוז במקל משני קצותיו - גם להרוויח כסף וגם להשליט טרור. טראמפ חתך את הכל, הבין את הצביעות שלהם וקלט את השיטות שלהם. גם אם ביום מן הימים הוא יישב איתם למשא ומתן הם כבר יודעים שהוא מכיר את כל הטריקים שלהם. אובמה למשל, לא רק שהאמין להם ובגד בעולם הערבי הוא גם ראה במנהיגי האייתולות מנהיגים לגיטימיים. בקיצור, ציר הרשע מחכה לגלגל הצלה". 

אז בחירתו של טראמפ יכולה לאיים על שלטון האייתולות?
"בוודאי. שלטון האייתולות נמצא בנקודה קריטית. הוא שומר רק על עצמו, ועובד במתכונת חירום כבר שנים. אם טראמפ ייבחר - שלטון האייתולות בסכנת קריסה. אגב, הסכמי אברהם שנעשו הם למקרה וביידן יבחר. אני חושב שסעודיה מאוד רוצה את טראמפ, אבל גם סעודיה וגם שאר מדינות המפרץ מתכוננות גם למקרה וביידן יבחר".