נשיא צרפת עמנואל מקרון ביקר היום (חמישי) בזירת הפיגוע בניס שבו הבוקר נרצחו שלושה אנשים ואמר: "צרפת נתונה למתקפת טרור איסלאמית, אך לא ניכנע לטרור. נגביר את האבטחה על מוסדות הדת והפולחן, כולל כנסיות, וגם בבתי הספר".

פיגוע דקירה בניס, צרפת. צילום: רויטרס

"המדינה שלנו הותקפה על ידי טרור אסלאמיסטי", אמר מקרון. "צרפת תחת מתקפה. אנו מותקפים בגלל הערכים שלנו, ערך החירות והרצון שלא להיכנע לטרור". הוא הבטיח כי "נתגבר את האבטחה ונציב חיילים להגנה על אתרים מרכזיים בצרפת, כמו מקומות תפילה ופולחן ובתי ספר", והוסיף: "אני גם רוצה להביע את תמיכת צרפת בקהילה הקתולית ולשלוח מסר של אחדות לאומה הצרפתית כולה". 

זירת פיגוע הטרור בניס (צילום: REUTERS/Eric Gaillard)
זירת פיגוע הטרור בניס (צילום: REUTERS/Eric Gaillard)

כזכור, שלושה בני אדם נרצחו וכמה נוספים נפצעו באירוע דקירה שהתרחש הבוקר סמוך לכנסייה בעיר ניס שבצרפת. כוחות משטרה שהוזעקו למקום האירוע עצרו אדם אחד והכוח למלחמה בטרור במדינה, החל לחקור את האירוע. לפי דיווח בתקשורת המקומית, גורם במשטרה מסר כי הדוקר הוא צעיר בן 21, אזרח תוניס שנכנס לצרפת דרך איטליה. זהותו עדיין בחקירה. 

ראש עיריית ניס כריסטיאן אסטרוסי הגיעו למקום ואמר לעיתונאים כי המחבל אושפז בבית החולים. הוא ציין כי "החשוד בביצוע המעשה צעק "אללה אכבר" והמשיך לצעוק גם לאחר מעצרו", והדגיש כי - חלה עלייה ב"אסלאמו-פאשיזם". מקור צרפתי שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס ציין כי אחד הקורבנות באירוע היא אישה, שראשה נערף. הפוליטיקאית הצרפתייה מרין לה פן אמרה בשיחה עם כתבים דברים דומים.

בהמשך היום אירעו שני מקרי טרור נוספים: מעט לאחר מכן דווח כי שוטרים ירו למוות באדם שאיים בסכין וצעק "אללה אכבר" בעיר אביניון. בנוסף, התקשורת הרשמית בסעודיה דיווחה כי אדם נעצר בעיר מכה, לאחר שדקר שומר בקונסוליה הצרפתית בעיר.

זירת פיגוע הטרור בניס (צילום: REUTERS/Eric Gaillard)
זירת פיגוע הטרור בניס (צילום: REUTERS/Eric Gaillard)

מקרי טרור אלו מגיעים שבועיים בלבד לאחר שמורה בחטיבת ביניים נדקר למוות באחד מפרברי פריז. לפי עדי ראייה, הדוקר צעק "אללה אכבר" לפני שתקף את הקורבן ושיסף את גרונו. הוא נורה למוות על ידי המשטרה הצרפתית. לפי חלק מהדיווחים, התוקף ערף את ראשו של הקורבן, אך המשטרה הצרפתית הכחישה זאת. גורם במשטרה המקומית מסר כי המורה הראה לתלמידים קריקטורות של הנביא מוחמד במהלך שיעור - דבר שנחשב כחילול הקודש עבור מוסלמים. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, הדוקר הוא צעיר בן 18 שנולד במוסקבה.