בעיצומה של ספירת הקולות, צנזרה הבוקר (רביעי) טוויטר ציוץ של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, המכוון ליריביו הדמוקרטיים, בו כתב כי "הם מנסים לגנוב לנו את הבחירות ולא נאפשר להם לעשות זאת". הציוץ נמחק דקות אחדות לאחר שפורסם על ידי הנשיא האמריקאי. "חלק מהתוכן שמופיע בציוץ הזה מעורר מחלוקת ועלול להטעות בנוגע לבחירות או תהליכים אזרחיים אחרים", נכתב בהודעת טוויטר.

הציוץ של טראמפ ואזהרה של טוויטר (צילום: צילום מסך טוויטר)
הציוץ של טראמפ ואזהרה של טוויטר (צילום: צילום מסך טוויטר)

מאוחר יותר הודיעה פייסבוק כי היא תצרף תווית מיוחדת לכל פוסט שיפרסמו שני המועמדים בנוגע לספירת הקולות, לאחר הכרזתו המוקדמת של טראמפ על ניצחון. בחודש שעבר הודיעה פייסבוק: "אנו נערכים עם שורה של כללי מדיניות ומוצרים, שיאפשרו לנו למנוע מיסאינפורמציה.  כך למשל, תוויות, שיסמנו תכנים שנויים במחלוקת באשר לתוצאות הבחירות או תכנים, שינסו לבצע דה-לגיטימציה לתוצאות הבחירות – במידה ואחד מהמועמדים או אנשי הקמפיין שלהם יטענו לניצחון לפני קבלת התוצאות הסופיות, פייסבוק תמקם תווית במעלה הפוסט ותפנה את הקוראים למרכז המידע לבוחר לקבלת מידע מהימן ועדכני".

אתמול השעו טוויטר ופייסבוק מספר חשבונות בחשד שהפיצו מידע כוזב בנוגע למערכת הבחירות. החשבונות שהושעו על ידי טוויטר נוטים ברובם לתמיכה בטראמפ.

מטוויטר נמסר כי החשבונות הושעו בשל הפרת המדיניות שהוגדרה מראש, באשר להיצמדות לנתוני האמת וכן בשל החשד כי הופעלו על ידי בוטים. בפייסבוק הסבירו את ההשעייה בהתנהגות "לא אותנטית ואמינה".

עוד דווח כי לכמה מהחשבונות המושעים היו כעשרות עוקבים. בין השאר נטען כי האשימו אחדים מהחשבונות את חברי המפלגה הדמוקרטית בהונאת בחירות.

טראמפ וביידן נשאלים על גזענות בעימות האחרון (צילום: רויטרס)

בטוויטר דיווחו שהם מבצעים מעקבים נרחבים אחר מספר חשבונות חשודים נוספים. מוקדם יותר היום דווח כי ה-FBI והתובעת הכללית של ניו יורק חוקרים ניסיונות לשיבוש הבחירות.

ה-FBI והתובעת הכללית של מדינת ניו-יורק בחנו תלונות חוזרות ונשנות במהלך יום הבחירות על מערכת שיחות ספאם טלפוניות אשר ככל הנראה פועלות במטרה לשבש את הליך ההצבעה התקין. אזרחים במדינות רבות מדווחים על שיחות ספאם מוקלטות שמגיעות אליהם וקוראות להם להישאר בבית.

על רקע המאבק הנמשך בארצות הברית למאבק בנגיף הקורונה, וחרף רמת התחלואה הגבוהה בחודשים האחרונים, קוראות שיחות הספאם לאנשים "להישאר בבתיהם ולהישמר מפני יציאה מהם". רבים מהאזרחים שקיבלו את השיחות סיפרו שבשל אותן שיחות חשבו שהתקבלה החלטה על סגר כללי באזור מגוריהם, בשל הנגיף.