הבחירות בארה"ב: בעוד העולם כולו ממתין בדריכות לתוצאות ספירת הקולות במדינות שבהן טרם התקבלה הכרעה בבחירות, ברחבי ארה"ב נרשמה מתיחות עזה והפגנות רבות משני הצדדים - תומכי הנשיא דונלד טראמפ מול תומכי המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, שמוביל לפי שעה ונמצא במרחק 6 אלקטורים מניצחון. 

מחאות בניו יורק בעקבות הבחירות בארה"ב (צילום: רויטרס)

בניו יורק אלפים צעדו ברחובות מנהטן בדרישה "לספור כל קול וקול", דווח על עימותים בין מפגינים לכוחות הביטחון בהם נעצרו לפחות 50 אנשים ועל נזק שנגרם במקום. משטרת ניו יורק אף העלתה תמונות בטוויטר של שריפות שלטענתה הציתו המפגינים.

בדטרויט, באריזונה ובמקומות נוספים דווח על עשרות תומכי טראמפ, חלקם חמושים, שצבאו על מרכזי ספירת הקולות ודרשו "להפסיק את הספירה". באריזונה דווח כי כתבים ועיתונאים נאלצו לעזוב את הבניין מחשש לחייהם. בתגובה, התקבצו בכמה ערים גם פעילים שדרשו כי ספירת הקולות תימשך ללא הפרעה, בהן אוקלנד, קליפורניה, אטלנטה, דטרויט וניו יורק.

חלק מהמפגינים יצאו לרחובות לאחר שטראמפ הכריז על ניצחון בבחירות וטען לזיופים ולהונאת בחירות, ואף הגיש עתירות להפסיק את הספירה בחלק מן המדינות בהן היא טרם הסתיימה. בשורת ציוצים זועמים בטוויטר הוא קבל על זיופים, לטענתו, וקרא להפסיק את הספירה. נגד, "התכוננו לנצח בבחירות והאמת, ניצחנו בהן. התנהלות הבחירות היא הונאה של העם האמריקאי", כתב. 

התנהלותו של הנשיא גרמה לתומכי ביידן להביע חשש מוגבר שהמכהן הרפובליקני לא יקבל את תוצאת הבחירות אם הוא יפסיד, בעוד רבים בבסיס המצביעים של טראמפ חזרו את טענותיו הבלתי מבוססות על התעסקות נרחבת בבחירות.