טרם היבחרו לנשיאה ה-46 של ארצות הברית, היה ג'ו ביידן סגן נשיא ארצות הברית בממשלו של הנשיא ברק אובמה בשנים 2009–2017, ובמשך 36 שנים (1973–2009) ייצג בסנאט האמריקאי את מדינת דלאוור מטעם המפלגה הדמוקרטית. הוא נמנה עם האגף הפרו-ישראלי במפלגה, הביע בעבר הצהרות נחרצות לגבי ישראל וטען כי יש לה זכות להגן על עצמה. 

בשנת 2007 התראיין ביידן ל-"Shalom TV" ונשאל על המלחמה בעיראק והשלום עם הפלסטינים. "היחסים בין ישראל לפלסטינים אינם הסיבה למצב בעיראק והם אינם משליכים עליו", אמר ביידן והדגיש כי "ישראל היא החברה היחידה של ישראל במזרח התיכון".

על סוגיית שחרורו של המרגל האמריקאי היהודי ג'ונתן פולארד שהורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון ונידון למאסר עולם באשמת ריגול, אמר ביידן ב-2007 כי הוא מתנגד נחרצות לשחרורו וכי עליו לרצות את עונשו, "אפילו אם מדובר בחבר". לדבריו, "לישראלים ולאמריקאים שתומכים בישראל יש חובת נאמנות". בהמשך הוסיף כי אביו לא הבין "איך אנשים בעולם מניחים שבלי מדינת ישראל יהודים בתפוצות לא היו זוכים להגנה". בהמשך ציין כי אשת בנו הנה יהודייה שומרת מצוות.

בנאום בפני כנס הרבנים של התנועה הקונסרבטיבית שנשא באטלנטה ב-2012 ביקש ביידן מהקהל להקדיש דקה דומיה לזכר אביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנציון נתניהו, שהלך לעולמו בשנת 2012. הוא סיפר כי הוא ונתניהו חברים כבר 40 שנה, וחשף מה כתב על התמונה שהקדיש לראש ממשלת ישראל כשהשניים נפגשו לפני שנים רבות.