ארבעה חיילים אמריקאים נהרגו הערב (ראשון) בפיצוץ מטען צד בסוריה, כך על פי פרסומים ברשתות הערביות. האירוע התרחש בשעה שנסעו החיילים ברכב צבאי באזור היישוב הסורי מרקאדה, בכביש הגישה המקשר בין מחוז דיר א-זור ומחוז חסכה במזרח המדינה, לא רחוק מגבול עם עיראק.

אזור דיר א-זור התפרסם בתקופה האחרונה בעלייה משמעותית בכמות מעוזי ההשפעה האיראנית בקרבו. על פי דיווחים רבים, נמסר כי אנשי משמרות המהפכה הידקו את אחיזתם באזור, במקביל להיחלשות ארגון דאעש בו. לעת עתה אין אישור לאירוע מגורמים אמריקאים.

כוחות אמריקאים חולפים על פני חיילי צבא סוריה

טרם התקבל דיווח על נטילת אחריות מצד גורם כלשהו בנוגע לביצוע התקיפה, אך אם אכן יתברר כי כוחות פרו-איראניים עומדים מאחורי ביצוע המתקפה, אפשר יהיה לקבוע כי התזמון אינו מקרי. התקיפה מגיעה יממה בלבד לאחר ההודעה על בחירתו של ג'ו ביידן לנשיאות בארה"ב, והיא יכולה להסתמן כניסיונם של האיראנים לאותת לו על כוונותיהם באזור.

לאחרונה דווח כי המנהיג העליון באיראן, עלי ח'אמינאי, הורה למיליציות העיראקיות הפרו-איראניות לנצור את האש עד הבחירות בארה"ב. המיליציות שהתרגלו לתקוף את כוחות צבא ארה"ב במדינה באופן תדיר בתקופה האחרונה, נמנעו מתקיפות בשל החשש שבכך יקנו לטראמפ יוקרה פוליטית לפני הבחירות. כאמור, לא מן הנמנע שכעת, לאחר הבחירות, ינסו האיראנים לקבוע עובדות בשטח מול הכוחות האמריקאים.

בשנה האחרונה צמצמו האמריקאים באופן ניכר את נוכחותם בסוריה, וכעת מתרכזים בעיקר בצפון מזרחה. לאחר המהלך שהוביל הנשיא דונלד טראמפ, נכנסו כוחות רבים של צבא טורקיה לאזור.