"אני מצפה לעוד הכרזות על נורמליזציה של מדינות ערב עם ישראל", כך אמר הלילה (רביעי) מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, בראיון לרשת פוקס ניוז. לדבריו, "קשה לדעת אם הן יגיעו תוך 30 יום, או 60 יום או שישה חודשים, אבל הכיוון מאוד ברור". 

נתניהו מזהיר מפני איראן גרעינית באזכרה לדוד בן גוריון. צילום: רועי אברהם, לע"מ

פומפאו חלק שבחים למדיניות האמריקאית, שלדבריו תרמה להסכמים בין מדינות ערב לישראל. "הצלחנו בזה. הוצאנו את התירוץ של הסכסוך הישראלי-פלסטיני מהמשוואה, וגם את התירוץ שארצות הברית תנסה לפייס את איראן. אבל בסופו של דבר אלה היו החלטות טובות של המנהיגים במדינות האלה. כעת הן יותר בטוחות והן ישגשגו. ראיתי אנשי עסקים אמירתיים בישראל וישראלים באמירויות. דברים טובים קורים עם התקרבות שתי המדינות האלה. כל מדינה שהצטרפה להסכמי אברהם תראה את הפירות לעמים שלהן. אני בטוח שמדינות רבות יחליטו בסופו של דבר לעשות את הדבר הנכון ולהכיר בישראל כמדינת העם היהודי". 

עוד קודם לכן נשאל מזכיר המדינה האמריקאי על ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בערב הסעודית ופגישתו שם עם יורש העצר מוחמד בן סלמן. פומפאו לא אישר את דבר הפגישה, רק שהוא נפגש עם בן סלמן בסעודיה: "נפגשתי עם שני האישים. אני אשאיר להם לדון בפגישות שהיו או לא היו ביניהם". 

מזכיר המדינה התייחס למדיניות מול איראן ונשאל מה הוא עונה למבקרים שאומרים שטהרן קרובה יותר עתה לנשק גרעיני מאשר לפני הימציאה מהסכם הגרעין. "עובדתית הם טועים לגבי זה", הוא ענה. "כשהתחלף הממשל היינו במצב שבו אנחנו מזרימים עשרות מיליארדי דולרים לאיראן ויצרנו עושר ושגשוג. הכלים האמיתיים ליצירת נשק גרעיני הם יכולת, אנשים חכמים וכסף. הממשל הקודם בחר לתת להם הרבה מאוד כסף. אנחנו החלטנו למנוע אותו מהם. אני חושב שהאיראנים אמרו שעשרות מיליארדים נמנעו מהם כתוצאה מהבידוד שפכינו עליהם".

"הצלנו הרבה מאוד חיים של אמריקאים בגלל זה. יש לנו פחות חיילים במזרח התיכון בגלל הפעולות שנקטנו. אני בטוח שזו המדיניות הנכונה. פיוס טרוריסטים, משטרים שרוצים להשתלט, תומכים במיליציות וגורמים לאי יציבות במזרח התיכון, לא יכול להיות הדרך הנכונה לפעול. זה ישים אותם על הנתיב לנשק גרעיני ואסור לנו ולתת לאיראן את ההזמנות הזאת".