סעודיה אישרה היום (שני) באופן רשמי את מעבר הטיסות מישראל לדובאי מעל שטחה. מדובר בבשורה משמחת לישראלים רבים שכבר רכשו כרטיסים ועד כה לא ידעו האם טיסתם תתקיים.

בנימין נתניהו על הודעת סעודיה בדבר הטיסות

מחר צפויה לצאת הטיסה הראשונה לדובאי של חברת התעופה ישראייר, שאמורה להמריא כמתוכנן. בכך הופכת ישראייר לחברה הישראלית הראשונה שתפעיל קו טיסות יומי בין ישראל לאיחוד האמירויות. בהמשך גם אל על צפויה להפעיל קו שבועי בין נתב"ג ודובאי. 

שרת התחבורה מירי רגב בירכה על האישור: "שמחה שלאחר שעות ארוכות של מתח ופניות רבות של נוסעים רבים וחברת ישראייר, אושר לפני מספר דקות כי הטיסה המסחרית הישראלית תצא מחר כמתוכנן. אני מאחלת לכל הנוסעים לטוס לשלום ולשוב לשלום".

כזכור, לפני כשבוע הושג הסדר ביניים בין משרדי החוץ של ישראל ואיחוד האמירויות, במסגרתו חברות התעופה הישראליות יסדירו בהליך ייעודי אשרה אלקטרונית לכלל הנוסעים הישראלים על טיסותיהם. שר החוץ גבי אשכנזי, שוחח עם עמיתו האמירתי בניסיון לאפשר לישראלים להגיע לאמירויות עוד בטרם יכנס ההסכם הרשמי לתוקף. בעקבות הנחיית השר, פנו אנשי האגף הקונסולרי במשרד החוץ לעמיתיהם באבו דאבי במטרה למצוא פתרון בינים עד לכניסת ההסכם לתוקף.