משבר דיפלומטי בין אירופה לאיראן בעקבות הוצאתו להורג בטהרן של העיתונאי והבלוגר מתנגד המשטר, רוחוללה זאם. שגרירי צרפת וגרמניה והיו"ר התורן של האיחוד האירופי זומנו אתמול למשרד החוץ של איראן וננזפו על התערבות מדינותיהם "בעניינים הפנימיים של איראן" לאחר שפרסמו הודעות גינוי חריפות להוצאה להורג.

זאם, שהשתתף בגל המחאות באיראן ב־2017, קיבל מקלט מדיני והתגורר במשך שנתיים בצרפת, אך שירותי הביטחון האיראניים הערימו עליו ופיתו אותו לצאת לעיראק, שם חטפו אותו לטהרן. הוא בנו של השר לשעבר בממשלת איראן, עלי זאם. בכתיבתו הוא הביע תמיכה במחאה העממית על רקע המצב הכלכלי הקשה, ונמלט לצרפת לאחר דיכוי המהומות.

באוקטובר 2019 הוא נפל קורבן לתרמית של שירותי הביטחון האיראניים כאשר "עיתונאית איראנית גולה" בצרפת פיתתה אותו לצאת לעיראק כדי להיפגש שם עם המנהיג השיעי האיראני הגולה, האיתוללה סיסתאני. כשהגיע למקום, נחטף מיד והועבר במטוס צבאי לאיראן. הוא נשפט למוות על "שחיתות", ובטלוויזיה שודרה "הודאתו" בכך שריגל עבור ישראל, ארה"ב וצרפת, וכן "הבעת צער" על מעשיו.

גם אביו עלי הוכרח להופיע בפני המצלמות ולהכריז כי הוא מתנער ממעשי בנו, וכי "לעולם לא יבטח בו". זאם נתלה בהליך מזורז בבית הכלא שבו שהה, ארבעה ימים אחרי שבית הדין העליון דחה את הערעור על עונשו.