אחרי המהומות האלימות בגבעת הקפיטול: הבית הלבן שוקל לתת לנשיא היוצא דונלד טראמפ להגיב מול המצלמות לחסימתו ברשתות החברתיות השונות במהלך הימים האחרונים, שצמצמה משמעותית את החשיפה שלו במדיה החברתית, כך אמר היום (שני) לרויטרס גורם המעורה בפרטים. עם זאת, עדיין לא התקבלה החלטה, הוסיף המקור.

טראמפ גינה את המהומות בקפיטול והתחייב להעביר את השלטון באופן מסודר (צילום: רשתות חברתיות)

כזכור, טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, אפל ואמזון כולן נקטו בצעדים חריפים נגד הנשיא היוצא כדי להגביל את החשיפה של טראמפ ברשתות החברתיות, זאת בעקבות המהומות האלימות בקפיטול בשבוע שעבר וחשש כי טראמפ יפרסם דברים שיובילו לאלימות נוספת. 

פייסבוק וטוויטר חסמו את החשבונות שלו בטענה של "סיכון להסתה לאלימות". גוגל ואפל הסירו חנויות האפליקציות שלהן את אפליקציית הרשת החברתית Parler, אליה עברו אנשי ימין רבים שחיפשו רשת שלא תצנזר אותם, לטענתם. הסיבה להסרה, לטענת שתי ענקיות הטכנולוגיה היא פוסטים שהסיתו לאלימות. אמזון, מצדה, הודיעה כי תפסיק לספק שירותי ענן ל-Parler מאותן סיבות.

מיד לאחר החסימה בטוויטר - פלטפורמה שהנשיא השתמש בה רבות מאז התמודד לראשונה לתפקיד ושם שוחח בקביעות עם 88 מיליון העוקבים שלו - טראמפ נשבע שהוא "לא יושתק!" והבטיח "הודעה גדולה בקרוב". 

טראמפ צייץ גם מחשבון הטוויטר הרשמי של נשיא ארה"ב זמן קצר לאחר שנחסם ואמר כי הוא שוקל לבנות פלטפורמת מדיה חברתית משלו. הציוצים שלו נמחקו כמעט מיד על ידי טוויטר. 

חשבונו החסום של דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
חשבונו החסום של דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)