היועץ הבכיר וחתנו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, הוכרז הלילה (שני) כמועמד לפרס נובל לשלום יחד עם סגנו אבי ברקוביץ' בגין תפקידם במשא ומתן על ארבעת ההסכמים לנרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, בחריין, סודן ומרוקו, המכונים "הסכמי אברהם". 

מי שהגיש את מועמדותם של השניים הוא עורך הדין של טראמפ, אלן דרשוביץ', שכשיר לעשות זאת בתפקידו כפרופסור אמריטוס מבית הספר למשפטים בהרווארד. קושנר הגיב לפרסום ואמר בהצהרה כי הוא "מתכבד להיות מועמד" לפרס שיוענק באוקטובר.

ההצהרות שנשאו בנימין נתניהו, רוברט אובראיין וג'ארד קושנר. צילום: Ziv Sokolov / U.S. Embassy Jerusalem

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה ממשלת איחוד האמירויות כי אישרה את ההחלטה לפתוח שגרירות בתל אביב, מספר חודשים לאחר כינון הסכם הנורמליזציה עם ישראל. השגרירות של ישראל באיחוד האמירויות הייתה אמורה להיפתח באבו דאבי כבר בתחילת החודש הקודם, יחד עם קונסוליה שהייתה אמורה להיפתח בדובאי, אך כרגע אין עדכונים חדשים על תאריך מדויק. 

בהמשך החודש ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן לטוס לביקור מדיני ראשון באיחוד האמירויות ובחריין שצפוי להיות הביקור הגלוי הראשון של ראש ממשלה ישראלי באחת ממדינות המפרץ, ועל כן קיים סיכוי שבתאריכים אלה תיפתח השגרירות הישראלית באבו דאבי.