ממשלתו של אדוארד הית' הגישה לפרלמנט בנובמבר 1973 הצעת חוק שנועדה למנוע ממשקיעים להגדיל בחשאי את ההחזקות שלהם בחברות שנסחרות בבורסה. על פי המסמכים שנחשפו בגרדיאן, המלכה חששה שההצעה תיאלץ אותה לחשוף את ההחזקות הפרטיות שלה.
בשל כך, היא הפעילה את עורכי הדין שלה כדי שילחצו על אנשי משרד המסחר לשנות את החקיקה.

במזכר שכתב אחד הפקידים הוא ציין כי הפרקליט מת'יו פרר אמר לו כי "הלקוחות שלו די מודאגים מהסיכון בחשיפה בפני הציבור הרחב". "הוא הצדיק את זה לא רק בגלל הסיכון של הדלפה בלתי מכוונת, אלא בגלל שחשיפה תהיה מביכה עבור כל אדם".

המלכה אליזבת (צילום: WPA Pool/Getty images)
המלכה אליזבת (צילום: WPA Pool/Getty images)


גם פקיד אחר שנועד עם פרר סיפר כי עורך הדין "התייחס לכך שכל חשיפה של בעלות רווחית של מניות מצד הכתר, אפילו אם מדובר בדירקטורים של חברה, עלולה להיות מביכה, בגלל הסיכון של הדלפות". כחודש מאוחר יותר, תוקנה הצעת החוק עם סעיף שמבטיח שלממשלה תהיה סמכות לאשר לחברות מסוימות פטור מהחובה לחשוף את זהות מחזיקי המניות. אולם בפברואר 1974, הכריז הית' על בחירות מוקדמות שבהן הפסיד ללייבור בהנהגת הרולד וילסון. עם זאת, הצעת החוק והתיקון המוצע, אושרו כעבור שנתיים.

בארמון המלוכה הכחישו אתמול שהמלכה התערבה בתהליך החקיקה. "הסכמתה של המלכה היא חלק מהתהליך הפרלמנטרי, כאשר המעמד של הריבון הוא פורמלי לחלוטין", מסרה דוברת מטעם ארמון בקינגהם. "המלכה תמיד מעניקה את הסכמתה כאשר הממשלה מבקשת. כל הנחה שהמלכה חסמה את החקיקה פשוט אינה נכונה".