באירופה גוברת הדאגה מהתנהלות האיראנים, שהצהירו בגלוי על כוונותיהם להתקדם בפיתוח נשק גרעיני. ממשלות צרפת, גרמניה ובריטניה, החתומות על הסכם הגרעין עם איראן, מסרו בהודעה משותפת: "בדאגה רבה קיבלנו את הדיווח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, שלפיו איראן מייצרת אורניום מתכתי תוך הפרת הסכם הגרעין, שבו התחייבה שלא לייצר אורניום כזה או לנהל מחקר בתחום במשך 15 שנה".

שלוש המדינות קוראות לאיראן לשים קץ באורח מיידי לפעילות זו, ולהימנע מכל הפרה נוספת של התחייבויותיה. "על ידי כך שהיא מגבירה את קצב ההפרות שלה, איראן פוגעת באפשרות של חזרה לדיפלומטיה, שתאפשר ליישם באורח מלא את מטרות הסכם הגרעין", נמסר בהודעה המשותפת.

במקביל, צרפת הודיעה כי היא מברכת את הדיווחים שלפיהם הממשל האמריקאי החדש מעוניין לשוב לגישה הדיפלומטית בנוגע לסוגיה האיראנית, במטרה לחזור להסכם הגרעין.

על פי הודעה שנמסרה מטעם משרד החוץ הצרפתי, "צרפת מקיימת מגעים הדוקים עם ארה"ב ומדינות אחרות החתומות על ההסכם".

בהקשר זה, יצוין כי מאיר בן שבת וג'ייק סליבן, היועצים לביטחון לאומי של ישראל וארה"ב, קיימו בסוף השבוע האחרון התייעצות טלפונית בנושא איראן בהשתתפות פקידים נוספים. כך נמסר מהבית הלבן, שהוסיף כי מדובר בהתייעצות השנייה - כשבועיים לאחר שהראשונה נערכה.