כיממה לאחר ששודר הריאיון של הנסיך הארי ואשתו מייגן מרקל אצל המנחה האגדית, אופרה ווינפרי, בארצות הברית, בארמון בקינגהאם עדיין שומר על שתיקה ולא מתייחסים לראיון. זאת על אף שחשבון הטוויטר הרשמי של בית המלוכה פרסם במהלך היום ציוצים כרגיל.

שתיקה נרשמה גם מכיוונו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שחתם את תגובתו בכך שאמר: "תמיד הערצתי את המלכה ואת תפקידה המאחד שלקחה על עצמה במהלך המשבר. באשר ליתר, הקפדתי בעבר שלא להגיב בענייני בית המלוכה, ואין לי כוונה להפר זאת היום". כמו כן, במהלך היום אף נטען כי ג'ונסון לא צפה כלל בריאיון.

לעומתם, חבר מפלגת הלייבור הבריטית, קייט גרין, בחר להגיב על התבטאויותיה של מרקל וטען כי ארמון בקינגהאם חייב לחקור את הטענות על גזענות. "האשמותיה של מייגן היו ממש מטרידות ומזעזעות. הייתי מצפה שהארמון יטפל בהן ברצינות מרבית", אמר.

זאת ועוד, בכירים בתקשורת הבריטית בחרו לגנות את דבריה של מרקל והשמיעו תגובות כדוגמת: "ראיון מביש, היא בגדה במלכה ובבית המלוכה", "מרקל הוכיחה את עצמה כאישה שלא כדאי להילחם בה".

המלכה אליזבת, מייגן מרקל (צילום:  Jeff J Mitchell  Getty Images)
המלכה אליזבת, מייגן מרקל (צילום: Jeff J Mitchell Getty Images)


בסוכנות הידיעות "רויטרס" נכתב כי השידור בן השעתיים, היה לשידור המלכותי הנצפה ביותר מאז שאמו של הנסיך הארי, דיאנה, חשפה פרטים אינטימיים על אודות נישואיה הכושלים לנסיך צ'ארלס, בשנת 1995. 

בבית הלבן לעומת זאת, מסרו את תגובתם מטעם הדוברת ג'ן סאקי, שאמרה: "מייגן מרקל היא אזרחית פרטית וכך גם הארי. לכל אחד דרוש האומץ לספר על התמודדויות הנפשיות שלו, ולספר את סיפורו האישי. זה בהחלט דבר שהנשיא מאמין בו". עם זאת, בחרה לסכם את דבריה כך: "יש לנו מערכת יחסים חזקה עם העם הבריטי ועם הממשל כולו, ונשמר את זה".

בריאיון, סיפרה מרקל בגילוי לב על רגעיה הקשים בבית המלוכה, ואמרה שהיא הייתה כל כך אומללה עד ששקלה התאבדות או פגיעה בעצמה: "לא רק שלא הגנו עליי, אלא היום מוכנים לשקר כדי להגן על בני משפחה אחרים". גם הנסיך יצא נגד בני משפחתו וסיפר כיצד סבתו דחתה את המפגשים עמו פעם אחר פעם, וככלל, על כך שהרגיש נבגד על ידם.

במהלך הריאיון כזכור, הטילה מרקל את הפצצה לפיה במהלך הריונה הראשון, בן למשפחת המלוכה הביע את חששו מפני צבע עורו הפוטנציאלי של הילוד.