אלחנדרו מיורקס, המזכיר להגנת המולדת בממשל ביידן, האשים אתמול (ראשון) את הממשל הקודם של דונלד טראמפ במשבר ההגירה המחריף בגבול הדרומי עם מקסיקו, כאשר יותר מ־15 אלף ילדים מהגרים בלתי חוקיים נמצאים כעת במתקני כליאה.

על פי נתונים ממשלתיים שפורסמו ברשת CBS, כ־15,500 קטינים שהגיעו לגבול לבדם נמצאים במתקני כליאה של משמר הגבול, בהם כ־5,000 ילדים ובני נוער הנמצאים במתקנים שאינם מיועדים לשהייה ממושכת. בשל כך, הממשל הודיע כי הוא פותח מתקן זמני חדש בטקסס.

מיורקס, שהופיע אתמול בתוכניות האירוח המובילות של יום ראשון, הודה כי המתקנים בגבול אינם מתאימים לילדים והתחייב כי הממשל ידאג לצרכים של כל הילדים. "לא ננטוש את הערכים שלנו ואת העקרונות שלנו", אמר.

עם זאת, הוא הטיל על ממשל טראמפ את האחריות לנעשה בגבול הדרומי. "המצב קשה כי כל המערכת פורקה בממשל הקודם", אמר בראיון ל־CNN. "המערכת שפעלה תחת ממשלים רפובליקניים ודמוקרטיים נקרעה לגזרים במהלך ממשל טראמפ, ולכן האתגר מהותי יותר מאשר היה אי־פעם".

עם זאת, מיורקס לא סיפק תשובה מתי עיתונאים יוכלו לסקר את המתרחש במתקנים, כפי שהיה בממשלים הקודמים. "אנחנו בעיצומה של מגיפה, מתמודדים עם מתקנים עמוסים, אנחנו מתמקדים בפעולות שלנו ובצרכים של הילדים במקביל", אמר.