חשש לחייהם של עשרות בני אדם, בהם אזרחים זרים, אחרי שטרוריסטים של דאעש תקפו שיירה שניסתה להימלט מעיירה בצפון מוזמביק, שנמצאת תחת מצור בשבוע האחרון.

עשרות חמושים תקפו את העיירה פאלמה שבמחוז קאבו דלגדו ביום רביעי, ועדי ראייה סיפרו על גופות ברחובות. בעיירה מתגוררים קבלנים זרים רבים, שעובדים בפרויקט של גז טבעי שמפעילה חברת האנרגיה הצרפתית טוטאל, ומאות אזרחים זרים מצאו מקלט בבתי המלון המקומיים.

ביום שישי ניסתה שיירה של 17 כלי רכב לעזוב את מלון אמארולה. אולם החמושים תקפו אותם, ולפי הדיווחים רק שבע מהמכוניות הצליחו להגיע למקום מבטחים. הרשויות אישרו כי יש שבעה הרוגים, אך עדיין לא ידוע מה עלה בגורלם של כ־60 בני אדם נוספים וההערכות הן כי גם הם לא שרדו.

בין ההרוגים היה אדריאן נל (40) מדרום אפריקה, שהיה באחד מכלי הרכב עם אביו ועם אחיו הצעיר, שהצליחו להתפנות בשלום. "היה קשה להבין מה מתרחש", אמרה אמו של נל, מריל נוקס. "החמושים הקיפו את המלון, הסיכוי היחיד היה לצאת בשיירה. כשהם יצאו החמושים ארבו להם ובני נורה".

שלשום נעשה גם ניסיון חילוץ ימי, כאשר חברת טוטאל הפעילה את המעבורת סי סטאר 1 כדי לפנות את אנשי הצוות שלה, ומספר כלי שיט פרטיים נוספים הגיעו כדי לסייע בחילוץ. המבצע זכה לכינוי "רגע מודרני של דנקרק", תזכורת למבצע החילוץ ההרואי של מאות אלפי חיילים בריטים וצרפתים ממובלעת בצרפת במלחמת העולם השנייה.

דובר משרד ההגנה של מוזמביק הקולונל עומאר סרנגה אישר כי ישנם "עשרות הרוגים" בלחימה בפאלמה. אולם הוא לא סיפק מספרים או נתונים על האזרחויות של הקורבנות.

אתמול פרסם דאע"ש הודעה שבה טען כי 55 חיילים של צבא מוזמביק וזרים נהרגו בלחימה בפאלמה ועשרות נוספים נפצעו. לטענת ארגון הטרור, אנשיו השתלטו על בנייני ממשל, מפעלים ובנקים אחרי נסיגת כוחות הביטחון.