בעוד המשלחות בשיחות על הסכם הגרעין בווינה מקיימות התייעצויות בבירותיהן לקראת חידוש השיחות בשבוע הבא, אמרו גורמים המעורים בשיחות ל"וול סטריט ג’ורנל" כי ממשל ביידן "אותת" שבכוונתו להקל בעיצומים משמעותיים עבור הכלכלה האיראנית - לרבות בתחום הנפט, הפיננסים ותחומים נוספים.

עם זאת, אותם גורמים אמרו כי "שבועות קשים צפויים בהמשך". זאת בגלל לחצים פוליטיים פנימיים - גם בצד האמריקאי וגם בצד האיראני.
גורם בכיר במשרד החוץ האמריקאי אמר כי עדיין יש חוסר הסכמה משמעותי בין איראן לארה״ב במשא ומתן, שעיקרו סביב השאלות - אילו סנקציות תצטרך ארה״ב להסיר, ואילו צעדים תצטרך איראן לנקוט על מנת לחזור להתחייבויותיה ולעצור את תוכנית הגרעין.

שר החוץ האיראני זריף מאשים את ישראל בחבלה במתקן הגרעין בנתנז. צילום: רויטרס

באשר לישראל, אמר הגורם בתדרוך לכתבים כי "ארה"ב הפגינה שקיפות כלפי ישראל בנוגע למשא ומתן על חזרה להסכם הגרעין עם איראן, ותוסיף לעשות כן. אנו מודעים לכך שיש אי־הסכמות עם ישראל, ונדון בכך איתם בשיחות״. הוא ציין כי וושינגטון מקיימת שיחות עם נציגי ישראל לפני ואחרי כל סבב שיחות.

הגורם הבהיר כי גם אם תהיה הסכמה על חזרה להסכם, ארה״ב לא תסיר את העיצומים הנוגעים לסיוע איראני לחיזבאללה, ותמשיך לפעול נגד פעולות איראניות הנוגדות את האינטרסים של ארה״ב או של בעלות בריתה באזור.

הגורם ציין עוד כי ארה"ב לא תסכים לדרישה האיראנית שוושינגטון תסיר תחילה את כל העיצומים הקשורים להסכם הגרעין ורק אחר כך תחזור איראן להתחייבויותיה ותפסיק את העשרת האורניום. "אנו פתוחים לסוגים שונים של תרחישים בנוגע לסדר הפעולות, עם זאת, מצב שבו ארה״ב עושה הכל לפני שאיראן עושה משהו - אינו מקובל", אמר הגורם הבכיר.

בינתיים איראן עדכנה את הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא״א) לגבי התקנת סרכזות מתקדמות חדשות במתקן הגרעין התת־קרקעי בנתנז.