ג'ון קרי, שהיה שר החוץ של ארה"ב בתקופת כהונתו של הנשיא ברק אובמה, הכחיש הבוקר (שלישי) את דבריו של שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף, שטען בשיחה שהוקלטה ותוכנה הודלף ופורסם ב"ניו יורק טיימס" כי קרי העביר לאיראן מידע על כ-200 תקיפות שביצעה ישראל נגד יעדים איראניים בסוריה בזמן כהונת אובמה.

"הטענות שקריות, זה לא קרה מעולם - לא כשהייתי שר החוץ ולא לאחר מכן", כתב קרי בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לפרסום הדברים ב"ניו יורק טיימס, והצביע על פרסומים רבים בתקשורת העולמית בדבר אותן תקיפות.

כזכור, בזמן שיחות הגרעין ב-2015 קרי וזריף שוחחו רבות ולפי הדיווח בטיימס, זריף נשמע אומר בהקלטת שיחה שדלפה כי "מר קרי הודיע ​​לו שישראל תקפה אינטרסים איראניים בסוריה לפחות 200 פעמים". 

הטענה עוררה זעם ביום שני בקרב הרפובליקנים בארה"ב, שהאשימו את קרי, שעדיין נושא בתפקיד רשמי בממשל ביידן ומכהן בימים אלו כשליח הנשיאותי המיוחד לענייני אקלים, בבגידה בסודות ישראליים. 

כזכור, ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי דלפו לתקשורת שלוש שעות של הקלטות של שר החוץ האיראני, בו הוא מתבטא על ענייני חוץ שונים, בהם משמרות המהפכה והסכם הגרעין, ואף נשמע אומר בהן: "הקרבתי את הדיפלומטיה לטובת השדה הצבאי והביטחוני".

באחת ההקלטות הוא נשמע אומר שגיסות משמרות המהפכה מכתיבים את מדיניותה של המדינה, כשהם מתעלמים והופכים החלטות ממשלתיות רבות. 

בהקלטה אחרת התייחס זריף לקאסם סולימאני, מפקד כוח קודס לשעבר, לאחר חיסולו בינואר 2020. זריף אמר כי סולימאני ניסה בעבר להצר את צעדיו, כשפעל יחד עם רוסיה לסיכול הסכם הגרעין בין איראן והמעצמות, שזריף היה ממנסחיו.