נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, התייחסה באריכות ל"תקרית הספה" במהלך הפגישה עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, והאשימה כי הסיבה לכך הייתה סקסיזם. "זה קרה כי אני אישה", התריסה. 

האירוע התרחש ב-6 באפריל, כאשר פון דר ליין ונשיא האיחוד, שארל מישל, נועדו באנקרה עם הנשיא ארדואן. בסרטון מהפגישה נראים שני המנהיגים הגברים מתיישבים על כורסאות, זה לצד זה, בעוד הנשיאה ההמומה מכחכחת בגרונה לנוכח ההלם לפני שנאלצה לשבת על ספה נפרדת לבדה. 

"אני האישה הראשונה שמכהנת כנשיאת הנציבות האירופית. אני נשיאת האיחוד וככה ציפיתי שיתייחסו אליי בעת שביקרתי בטורקיה לפני שבועיים, כמו נשיאת הנציבות, אבל זה לא קרה", אמרה בישיבה של הפרלמנט האירופי שעסקה ביחסים עם טורקיה. "אין לי הצדקה ליחס שקיבלתי. אני יכולה רק להגיע למסקנה שזה קרה כי אני אישה".

"האם זה היה קורה אם הייתי לובשת חליפה ועניבה?", המשיכה. "בצילומים של פגישות קודמות, לא ראיתי מחסור בכיסאות. אבל שוב, גם לא ראיתי אישה בפגישות האלה".

היא ציינה כי בעוד שהיא יכולה להשמיע את קולה, ישנן עוד מיליוני נשים בעולם "שנפגעות בכל יום, אבל אין להן את הכוח או את התפקיד שמאפשרים להן לדבר על כך".

"תודות למצלמות בחדר, הסרטון הקצר של ההגעה שלי הפך מיד לוויראלי ועורר כותרות ברחבי העולם. לא היה צורך בכתוביות. לא היה צורך בתרגום. התמונות דיברו בעד עצמן", אמרה.

"אבל כולנו יודעים: אלפי תקריות דומות, רבות מהן רציניות יותר, עוברות בלי ששמים לב. אף אחד לא רואה אותן או שומע עליהן. כי אין מצלמה, כי אף אחד לא מקדיש תשומת לב. עלינו להבטיח שידברו על הסיפורים האלה! וכאשר מדברים עליהם, גם פועלים לפיהם".

נשיא האיחוד, שארל מישל, שישב לצדה של פון דר ליין בישיבה, התנצל שוב על התנהלותו והדגיש כי הוא תמיד פועל למען זכויות הנשים ולמען שוויון מגדרי. הוא גם טען כי צוותי ההכנה לא ראו מראש את סידורי הישיבה ולכן לא היו יכולים למנוע את התקרית.

"אני יודע, שבנסיבות האלה, רבים מכם חושבים שהייתי צריך לפעול אחרת", אמר. "שמעתי את זה ולקחתי לתשומת לבי. באותו רגע, וללא היכולת להסתכל לאחור, החלטתי שלא להגיב יותר כדי לא ליצור תקרית פוליטית משמעותית יותר שהייתה הורסת חודשים של הכנות דיפלומטיות. אבל אני מעריך את הרושם השלילי שגרמו הצילומים ואת התחושות של נשים רבות שנפגעו מהתקרית הזו".