תומס נידס, סגן מזכיר המדינה לניהול ומשאבים לשעבר, ימונה לתפקיד שגריר ארצות הברית בישראל, כך דווח הלילה (רביעי) ב"וושינגטון פוסט", וכפי שפורסם לראשונה ב"מעריב" בשבוע שעבר. על פי הדיווח, נידס התמודד על התפקיד בין היתר מול מייקל אדלר, חבר ותורם של הנשיא ג'ו ביידן, שימונה לתפקיד השגריר בבלגיה. על פי הערכות, הפרסום בוושינגטון פוסט הוא מעין בלון ניסוי, שמיועד לראות מה תהיה התגובה של חברי הסנאט למינוי הפוטנציאלי. אם הכל יעבור בשקט, המינוי יהפוך לרשמי. בנוסף, על פי גורמים, עדיין נשקלת גם האפשרות למינוי השגריר לשעבר, דן שפירו, כשליח מיוחד למזרח התיכון.

נידס, יהודי אמריקאי, כיהן כסגן מזכיר המדינה לניהול ומשאבים בין השנים 2011 ל-2013 בממשל אובמה. בשנת 2016 יועד להיות ראש המטה של הילרי קלינטון בבית הלבן, אך היא הפסידה לבסוף כזכור לדונלד טראמפ. הוא נתפס בעיני רבים כאדם זהיר וממושמע, שמנסה למצוא פתרונות ולמנוע ויכוחים. על פי הערכות, הוא נחשב למי שאינו מזוהה פוליטית עם אחד הצדדים, ועבור ממשל ביידן מהווה היפוכו של השגריר הקודם, דיוויד פרידמן, שהיה מאוד מעורב פוליטית. הבחירה בו מסמנת שממשל ביידן מעוניין בהרגעת הרוחות באזור.

אביו היה נשיא הפרדרציה היהודית בדולות', מינסוטה, וניהל בית כנסת בעיר. במהלך ממשל קלינטון הוא שימש כפקיד כלכלי בכיר, ולקח חלק משמעותי בהסכם הסחר החופשי בצפון אמריקה (הסכם ליצירת אזור סחר חופשי בין ארצות הברית, קנדה ומקסיקו).

נידס מכהן בדירקטוריונים ללא כוונות רווח רבים. כיום, הוא מנכ"ל וסגן יו"ר התאגיד האמריקאי מורגן סטנלי, הנסחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק, ואשר עוסק בתחום בנקאות ההשקעות והשירותים הפיננסיים.