התביעה בבולגריה הודיעה כי היא חושדת שסוכנים רוסים עומדים מאחורי ארבעה מקרים של פיצוצים במחסני תחמושת במדינה בעשר השנים האחרונות, בדומה להאשמות שפורסמו בצ'כיה לפני כעשרה ימים.

דוברת התביעה, סיקה מילבה, עדכנה כי הפיצוצים שנבדקים התרחשו בנובמבר 2011, מרץ ומאי 2015 ומרץ 2020, והם גרמו לנזקים נרחבים, חלקם לתחמושת ולנשק שהיו אמורים להגיע לאוקראינה ולגיאורגיה.

לפי מילבה, החקירות העלו כי כל הפיצוצים נגרמו ממטעני חבלה שהופעלו מרחוק. "יש דמיון בין כל ארבע התקריות, אבל הן שונות ממקרים אחרים של פיצוצים במחסני תחמושת באותה תקופה", אמרה והוסיפה כי "בכל ארבעת המקרים, לא זוהו גורמים ספציפיים שגרמו לפיצוצים ולא היו נפגעים כלשהם. שריפות פרצו לפני הפיצוצים ואנשים הספיקו להימלט".

היא ציינה כי החקירה מעלה קשר בין הפיצוצים לבין ניסיון להרעיל את סוחר הנשק, אמיליאן גברב, את בנו ואת מנהל הייצור שלו באפריל 2015. גברב היה הבעלים של חלק מהתחמושת שהתפוצצה, ושמו גם נקשר למחסני התחמושת שהתפוצצו בצ'כיה בסוף שנת 2014.

שלושה אזרחים רוסים מואשמים בניסיון ההרעלה ומילבה ציינה כי הם ככל הנראה סוכנים של הביון הצבאי הרוסי (GRU). היא הוסיפה כי שישה אזרחים רוסים שהו בבולגריה בזמן הפיצוצים ובתאריכים של ניסיונות ההתנקשות והם החשודים העיקריים במעשים.

לפני כעשרה ימים, הודיעה ממשלת צ'כיה כי חקירה העלתה כי סוכני ביון רוסים עמדו מאחורי שני פיצוצים במחסני נשק באוקטובר ובדצמבר 2014, שבהם נהרגו שני בני אדם. גם במקרים הללו, התחמושת שהתפוצצה הייתה מיועדת למשלוח לאוקראינה. בעקבות זאת, גירשה צ'כיה עשרות דיפלומטים וסוכנים רוסים ומוסקבה נקטה בצעד דומה.