מנהיגה העילון של איראן, עלי חמינאי, קרא היום (שישי) ב"יום אל קודס" האיראני, המקביל ליום ירושלים, למדינות המוסלמיות להמשיך ולהילחם בישראל. "המאבק במשטר הציוני הוא המאבק בדיכוי ובטרור. זוהי חובה ציבורית להילחם נגד המשטר הזה", אמר האייתוללה בנאום ששודר בטלוויזיה האיראנית. 

"ההתנגדות לישראל מהווה אבן בוחן לאמונה של איראן בהנהגת השיעים. אנו מגבים קבוצות מיליטנטיות אסלאמיות, פלסטיניות ולבנוניות המתנגדות לשלום עם המדינה היהודית. שיתוף הפעולה של מדינות מוסלמיות הוא סיוט לציונים", אמר חמינאי. 

מגיפת הקורונה אילצה את הממשל האיראני לבטל את מצעד "יום אל קודס" השנתי, אך בתקשורת הממלכתית האיראנית הוצגו צילומים של רוכבי אופנוע וכלי רכב שהניפו דגלי חיזבאללה ודגלי פלסטין ונסעו ברחובות טהראן. כמו כן, פורסמו תמונות של אנשים השורפים דגלי ישראל וארה"ב.

כזכור, המנהיג העליון חמינאי הודיע אתמול כי "השמדתה של ישראל פירושה חיסול האומה הציונית שמטילה אימה על פלסטין. דיכוי העם הפלסטיני יסתיים בתבוסת הכובשים הישראלים".

עם זאת, עניין רב יותר משכה קריאתו בטוויטר לעם האיראני: "אני קורא לכולכם, יקיריי, להתפלל עבורי". גורמים ביטחוניים בישראל אמרו כי הכוונה היא למצבו הרפואי המחמיר. "הוא במצב לא טוב, וזו יכולה להיות תפנית ממשית", אומרים בישראל.