שרידי המשגר הסיני הענק התרסקו הבוקר באוקיינוס ההודי אחרי שבימים האחרונים היו חששות כבדים כי חלקים גדולים של הרקטה עלולים לפגוע במקומות מיושבים אחרי הכניסה לאטמוספירה.

הרשויות הסיניות מסרו כי מרביתו של רכיב הליבה של המשגר לונג-מארץ 5B נשרף באטמוספירה, אולם חלקים ששרדו נפלו באוקיינוס ההודי, מערבית לאיים המלדיביים. פיקוד החלל האמריקאי אישר כי הרקטה נכנסה לכדור הארץ מעל חצי האי ערב, אולם ציין כי "לא ברור אם שרידים פגעו ביבשה או במים".

המשגר הענק לונג-מארץ 5B שוגר לפני כעשרה ימים עם מודול הליבה של תחנת החלל הסינית החדשה והשחרור בחלל התבצע על פי המתוכנן. אולם ליבת המשגר, שמגיעה למשקל של 21 טון ולאורך של כשלושים מטר ולרוחב של כחמישה מטרים, יצאה מכלל שליטה במסלול מעל כדור הארץ.

בשל חוסר הוודאות לגבי מיקום הכניסה של חלקי המשגר לתוך האטמוספרה, החישובים הראו כי השרידים עשויים להיכנס בטווח שנע מצפון לניו יורק, מדריד ובייג'ינג ומדרום לצ'ילה ולניו זילנד ויש חשש שחלקם יפגעו במקומות מיושבים. עם זאת, בסין טענו כי החששות מוגזמים וכי השרידים יפלו במים בינלאומיים.

מנהל נאס"א, הסנאטור לשעבר ביל נלסון, הפציר בסין לנהוג באחריות. "מדינות שעוסקות בטיסות לחלל חייבות לצמצם את הסיכונים לאנשים ולרכוש בעת כניסתם של פריטים מהחלל ולמקסם את השקיפות בנוגע לפעולות האלה", מסר. "ברור שסין אינה עומדת בסטנדרטים האחראיים לגבי שרידי החלל שלהם. חיוני שסין וכל המדינות שעוסקות בתחום והישויות המסחריות יפעלו באחריות ובשקיפות".

המשגר הסיני הוא העצם המלאכותי הרביעי בגודלו שביצע כניסה ללא שליטה לתוך האטמוספירה. קדמו לו תחנת החלל סקיילאב בשנת 1979, שרידי המשגר סאטורן S-II בשנת 1975 ותחנת החלל הסובייטית סאליוט 7 בשנת 1991.