ההאקרים האחראים למתקפת הכופר שמשתקת מאז סוף השבוע את אחד מצינורות הנפט החשובים ביותר בארה"ב הצהירו היום (שני) כי המטרה שלהם היא רק "לעשות כסף ולא ליצור בעיות עבור החברה" והבטיחו לנהוג באחריות בפעמים הבאות.

"אנחנו לא פוליטיים, לא משתתפים בגיאופוליטיקה, לא צריכים לקשור אותנו לממשלה מוגדרת ולחפש את המניעים שלנו", כתבו ההאקרים מקבוצת DarkSide ברשת האפלה. "מהיום אנחנו מכניסים מודרניזציה ובודקים כל חברה שהשותפים שלנו רוצים להצפין כדי להימנע מהשלכת חברתיות בעתיד".

חברת קולוניאל פייפליין, שמפעילה את הצינור שעובר מטקסס ועד ניו ג'רזי ומספק 45 אחוז מצריכת הדלק לחוף המזרחי, נאלצה להפסיק את הפעילות ביום שישי אחרי שההאקרים תקפו את מערכות טכנולוגיית המידע של החברה עם תוכנת כופר. עדיין לא ברור מתי תוכל להתחדש העבודה ובקולוניאל מנסים להפעיל מערכות גיבוי.

משרד האנרגיה מוביל את תגובת הממשל בניסיון למנוע שיבושים חמורים יותר של אספקת הדלק, כאשר החשש הוא מפני עליית מחירים חדה. משרד התחבורה הכריז אמש על מצב חירום במחוז קולומביה של וושינגטון הבירה וב-17 מדינות בדרום ארה"ב ובמזרחה עד 8 ביוני, במסגרתו נהגים שמסייעים להקל על המצב במדינות הפגועות יקבלו פטור מתקנות מגבילות, כדוגמת שעות פעילות ומספר הנגררים שמשאית יכולה לקחת.

כמו כן, הנשיא ג'ו ביידן נערך לחתום על צו נשיאותי שנועד לחזק את יכולות ההגנה בתחום הסייבר, כולל קביעת נהלים דיגיטיליים עבור סוכנויות הממשל והגבלת הגישה של קבלנים למערכות המחשבים הפדרליות. ספקי שירותים שלא יעמדו בתקנות לא יוכלו למכור מוצרים לממשל, ובכך גם תיפגע פעילותם בשוק המסחרי.