במהלך ביקורו בישראל של מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן, הגישה היום (שלישי) תנועת לוחמים לשלום יחד עם עו״ד איתי מק מכתב לנשיא ביידן, ובו דרישה לשימוש בכספי הסיוע האמריקאים באופן שימנע מישראל לשוב ולבצע פשעי מלחמה, כשהם מדגישים את תקוותם למנוע את המלחמה הבאה.

התנועה פירטה במכתב את החוקים הבינלאומיים והאמריקאים שעליהם ארה״ב עוברת, לטענתם, באמצעות הנשק שהיא מעבירה לישראל – נשק אשר לדבריהם שימש לכאורה לפגיעה באזרחים בסבב הלחימה האחרון בעזה. 

מכתב לנשיא ארהב-סיוע אמריקאי לישראל by maariv on Scribd

"נבקשך להתנות את המשך הסיוע הכספי האמריקאי בהפסקת המעורבות של מדינת ישראל ושל כוחות הביטחון הישראלים בהפרות חמורות של זכויות אדם והחוק הבין-לאומי בגדה המערבית וברצועת עזה, וכן לעצור את הסיוע ככול שמדינת ישראל תסרב לבצע שינויים דרמטיים בהתנהלותה", נאמר במכתב, שנחתם על ידי המנכ״לים הישראלי והפלסטינית של לוחמים לשלום, ועו״ד מק.

"דוגמה בולטת למדיניות הגזענית של מדינת ישראל, ניתן למצוא בתוכנית הלא חוקית לגרש מאות תושבים פלסטינים מבתיהם במזרח ירושלים, ובפרט בשייח' ג'ראח, בשביל להרחיב את ההתנחלויות הלא חוקיות שם. בהקשר זה, חשוב לציין כי ארגוני המתנחלים אינם פועלים באו פן עצמאי, אלא נתמכים כלכלית ופוליטית על ידי ממשלת ישראל".