בעוד שבישראל נערכים להלוויותיהם של חמשת הרוגי אסון קריסת הרכבל בעיר סטרזה, באיטליה ממשיכים לחקור את האסון הנורא שהביא למותם של 14 בני אדם ולפציעתו הקשה של איתן בירן בן ה-5.

במסגרת החקירה נעצרו לואיג'י נריני (55) הבעלים של החברה שניהלה את הרכבל שמחבר את סטרזה עם הר מוטרונה, המנהל העסקי אנריקו פרוצ'יו (41) ומנהל התפעול של האתר גבריאל טדיני (63).

השלושה מואשמים ב"מחיקה או השמטה מכוונת של אמצעי זהירות נגד תאונות במקום העבודה" - פשע שעונשו עד 10 שנות מאסר במקרה של אסון וקורבנות, לאחר שתובעת המקומית אולימפיה בוסי הממונה על חקירת האסון אמרה כי החשד נגד השלושה הוא שהם היו מודעים לכך שהבלם ברכבל לא היה פעיל מאז ה-26 באפריל, היום שבו הקו נפתח מחדש אחרי השבתה ממושכת בתקופת הקורונה. לפי הדיווחים באיטליה לבלם הוסף רכיב כלשהו שמשבית אותו, אך הרכיב הזה שמכונה על-ידי מהנדסים "מזלג" לא הוסר. 

לפי הרשויות, השלושה הודו כי הם אחראים לכשלים שהובילו לתאונה הקטלנית. טדיני נחקר ביום שלישי בתחנת ארמה די סטרזה, והודה כי הוא "הכניס במכוון את מכשירי נעילת הבלמים ('המזלגות') במהלך שירות הסעת הנוסעים הרגיל".

במענה לשאלה מדוע שם את "המזלגות" ענה טדיני, כי "כדי לתקן תקלה בבלם ולמנוע שיבושים והפסקת פעילות מתמשכים ברכבל, היה צורך בהתערבות והשבתה ארוכה של הרכבל שתביא להשלכות כלכליות קשות. הבלמים הוסרו תמורת כסף". הוא הוסיף כי היה משוכנע כי כבל הגרירה לעולם לא יקרע, ובזאת לנעשה לקח את הסיכון שיקרה אסון.

בנוסף הצהיר טדיני, כי נריני ופרוצ'יו ידעו על כך אך לא נקטו שום פעולה בכדי לאפשר התערבויות תחזוקה נדרשות", מה שהפך את הנסיעה ברכבל למעין "רולטה רוסית" עבור כל מי שנסע בו מאז שחזר לפעילות.